- Дата и час: 22 Ное 2024, 09:09 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Проблем с Фирмена сметка от Първа инвестиционна банка !
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
9 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с Фирмена сметка от Първа инвестиционна банка !
Здравейте, имам следния казус и се обръщам тук с молба за съвет как да процедирам! Преди 1 седмица ми се обадиха от някаква колекторска фирма за събиране на задължение от 1200 лв. натрупано от фирмена сметка към ПИБ . Аз отрекох да имам такова , понеже в тази банка в момента имам само лична сметка, но не и фирмена. След проверка от моя страна се оказа,че 2010 г. ползвах ПОС терминал от тази банка и за него е била нужна и фирмена сметка ,която съм открил тогава. Тъй като се оказа безполезен след половин година се обадих на банката ,че вече не ми е нужен и искам да го закрия. Те пратиха хора ,които си го взеха и ми дадоха протокол за деинсталирането му, подписах документи и т. н. и с това мислех ,че съм приключил и дори съм забравил за тази фирмена сметка за тези 10 години. Но сега се оказва, че тези мошеници нито са закрили сметката към този ПОС , нито са намерили за нужно 10 години да се свържат с мен и да ме уведомят, че имам фирмена сметка ,която не се използва и трупа задължения всеки месец... Аз пуснах жалба към банката с изискване сметката да бъде служебно закрита, тъй като реално не е използвана в продължение на 10 години и няма как при положение ,че всеки месец се трупат някакви задължения и никой не я обслужва да продължава да бъде активна и да работи... След няколко седмици ми се обади техен представител от отдел - събиране на проблемни задължения и започна да се пазари с мен като бакалин и да ме пита колко съм можел аз да дам - 100,200,300 лв. за да задейства нещата и да закрият тази сметка При което аз му казах,че според мен нищо не дължа и това,че те не са потърсили сметка за 10 г. време не означава,че аз сега трябва да плащам за това ! Моля за съвет какво да правя и да заведа ли дело срещу банката за да не продължават да се трупат задължения по тази сметка ? Благодаря
- balin
- Младши потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 23 Яну 2012, 13:38
Re: Проблем с Фирмена сметка от Първа инвестиционна банка !
Банката Ви предоставя услугата си, а Вие решавате дали да я ползвате. Не сте си закрили сметка и затова има натрупани дължими такси. Вижте дали дължимито не е изтякло по срок на давност.
Последна промяна nickolay_s на 06 Ное 2020, 20:53, променена общо 1 път
- nickolay_s
- Младши потребител
- Мнения: 69
- Регистриран на: 17 Юли 2020, 14:59
Re: Проблем с Фирмена сметка от Първа инвестиционна банка !
Те и мобилните оператори, кабелните телевизии, ЧЕЗ и т.н. предоставят услугите си, но когато не си заплатиш в срок от 1 месец и спират услугите,които предоставят !
- balin
- Младши потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 23 Яну 2012, 13:38
Re: Проблем с Фирмена сметка от Първа инвестиционна банка !
balin написа:Моля за съвет какво да правя и да заведа ли дело срещу банката за да не продължават да се трупат задължения по тази сметка?
Чак толкова усилия ... не са нужни.
Просто попълнете и изпратете на двете места (банката и колекторската фирма) „Възражение за погасяване на задължения по давност“. Най-вероятно ще „мирясат“!
И го направете „официално“ (доказуемо). Може и по имейл. По телефона е само „лаф да става“!
Всички публикации, свързани с този профил, са плод на вашата фантазия!
Интернет не съществува!
Интернет не съществува!
- jhoro
- Активен потребител
- Мнения: 2230
- Регистриран на: 05 Окт 2006, 11:58
Re: Проблем с Фирмена сметка от Първа инвестиционна банка !
Не мисля, че ще мирясат. Най-малкото сметката е още активна, така че таксите поне за последните няколко години са все още дължими, дори по-старите да са "отпаднали" по давност. Заради това и най-вероятно са искали да се пазарят с него - поне нещо да вземат, което предвид обстоятелствата си е чиста печалба.jhoro написа:Просто попълнете и изпратете на двете места (банката и колекторската фирма) „Възражение за погасяване на задължения по давност“. Най-вероятно ще „мирясат“!
Имаше подобна тема преди няколко месеца. Същата престъпна банка.balin написа:Но сега се оказва, че тези мошеници нито са закрили сметката към този ПОС , нито са намерили за нужно 10 години да се свържат с мен и да ме уведомят, че имам фирмена сметка ,която не се използва и трупа задължения всеки месец...
Може ли банка да начислява такса обслужване за отрицателна
Според мен подобни действия са недобросъвестни, тъй като преднамерено банката не е закрила сметката след 2 години липса на всякакво движение. Най-вероятно оправданието е наличието на "задължение", което е формирано изцяло от такса "поддръжка". Трябвало е веднага след отиването "на минус" да се свържат с теб, за да кажеш какво ще правиш с тази сметка, иначе ще я закрият, именно за да не се стига до сегашната абсурдна ситуация.
Според мен най-добре пиши жалби до КЗП и КФН. Банката спокойно може и да те съди, да искат запор и т.н. И за какво? За това, че заради техните (без)действия са довели до натрупването на задължението.
'The best way to predict the future is to invent it!'
-
doondie - Потребител
- Мнения: 539
- Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с Фирмена сметка от Първа инвестиционна банка !
Пуснах жалба до КФН и преди малко получих този отговор
Предвид изложеното следва да се отбележи, че КФН не разполага с надзорни правомощия по Вашият казус ! Регулаторни и контролни функции осъществява Българската народна банка
Предвид изложеното следва да се отбележи, че КФН не разполага с надзорни правомощия по Вашият казус ! Регулаторни и контролни функции осъществява Българската народна банка
- balin
- Младши потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 23 Яну 2012, 13:38
Re: Проблем с Фирмена сметка от Първа инвестиционна банка !
Интересно... Да я прекръстят на Комисия за финансови инструменти и инвестиционен контрол тогава, щом не могат да се намесят в спор между клиент и финансова институция!
Много ми е любопитно какво ще ти отговори пък БНБ - на какво основание и в какво качество биха могли да задължат конкретната банка да ти закрие сметката, че и да ти отпише дълга. А защо от КФН не са препратили жалбата по компетентност, след като не разполагали с правомощия, а знаят коя институция може да помогне? Поне са ти отговорили бързо, ако не друго.
Писал ли си на КЗП вече?
Много ми е любопитно какво ще ти отговори пък БНБ - на какво основание и в какво качество биха могли да задължат конкретната банка да ти закрие сметката, че и да ти отпише дълга. А защо от КФН не са препратили жалбата по компетентност, след като не разполагали с правомощия, а знаят коя институция може да помогне? Поне са ти отговорили бързо, ако не друго.
Писал ли си на КЗП вече?
'The best way to predict the future is to invent it!'
-
doondie - Потребител
- Мнения: 539
- Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с Фирмена сметка от Първа инвестиционна банка !
Да , ето отговора и на КЗП :
По повод постъпилата от Вас жалба Ви информираме, че целта на Закона за
защита на потребителите /ЗЗП/ е да осигури защита на основните права на
потребителите.
Във връзка с гореизложеното Вие не сте потребител по смисъла на ЗЗП.
В тази връзка и съобразно компетенциите на КЗП са в насока защитата на
крайните потребители на стоки и услуги, а съгласно §13, т.1 от Допълнителните
разпоредби на ЗЗП „Потребител е всяко физическо лице, което придобива стоки или
ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или
професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор по
този закон действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.”
С оглед гореизложеното Ви уведомяваме, че КЗП не би могла да вземе
отношение по случая, тъй като видно от жалбата, извършената по нея проверка и
представените документи става въпрос за спор между юридически лица,
следователно не попада в обхвата на компетенциите и правомощията на Комисията
за защита на потребителите.
При липса на доброволно решаване на спора Ви, то може да заведете съдебен
иск.
С изложеното се надяваме да сме Ви били максимално полезни за изясняване на
поставения проблем и предприемането на бъдещи действия, като Ви уверяваме, че
при нарушаване на Вашите права, предоставени от Закон за защита на
потребителите и другите закони, влизащи в рамките на компетентността на КЗП,
винаги може да се обърнете за съдействие, информация, извършване на проверка и
предприемане на своевременни законоустановени мерки.
По повод постъпилата от Вас жалба Ви информираме, че целта на Закона за
защита на потребителите /ЗЗП/ е да осигури защита на основните права на
потребителите.
Във връзка с гореизложеното Вие не сте потребител по смисъла на ЗЗП.
В тази връзка и съобразно компетенциите на КЗП са в насока защитата на
крайните потребители на стоки и услуги, а съгласно §13, т.1 от Допълнителните
разпоредби на ЗЗП „Потребител е всяко физическо лице, което придобива стоки или
ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или
професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор по
този закон действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.”
С оглед гореизложеното Ви уведомяваме, че КЗП не би могла да вземе
отношение по случая, тъй като видно от жалбата, извършената по нея проверка и
представените документи става въпрос за спор между юридически лица,
следователно не попада в обхвата на компетенциите и правомощията на Комисията
за защита на потребителите.
При липса на доброволно решаване на спора Ви, то може да заведете съдебен
иск.
С изложеното се надяваме да сме Ви били максимално полезни за изясняване на
поставения проблем и предприемането на бъдещи действия, като Ви уверяваме, че
при нарушаване на Вашите права, предоставени от Закон за защита на
потребителите и другите закони, влизащи в рамките на компетентността на КЗП,
винаги може да се обърнете за съдействие, информация, извършване на проверка и
предприемане на своевременни законоустановени мерки.
- balin
- Младши потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 23 Яну 2012, 13:38
Re: Проблем с Фирмена сметка от Първа инвестиционна банка !
Оффф, страхотно оправдание - фирма си, затова се оправяй, както можеш.
Освен да пуснеш отрицателен установителен иск, за да спрат да те тормозят...
Освен да пуснеш отрицателен установителен иск, за да спрат да те тормозят...
'The best way to predict the future is to invent it!'
-
doondie - Потребител
- Мнения: 539
- Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
- Местоположение: Плевен
9 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 44 госта