начало

Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й

Въпрос по изтичане на договор с А1 за Интернет/ТВ

Поставяне и решаване на правни казуси
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Въпрос по изтичане на договор с А1 за Интернет/ТВ

Мнениеот dobrindebelinov » 31 Окт 2020, 21:27

Здравейте. Казусът е следният. Договорът ми с А1 за Интернет и телевизия изтича на 2 ноември(този), не успяхме да се разберем за нов договор и реших да мина към друг оператор. Преди около месец-два бях в техен офис и не стигнахме до съгласие за нов договор и реално никой не ми каза, че трябва да си прекратявам договора с едномесечно предизвестие, а само, че трябва да го прекратя преди да изтече, иначе ще загубя
промоционалните си условия.
Сега говорихме по телефона в опит да ме задържат и от А1 ми казаха, че трябвало да подам заявление с едномесечно предизвестие и реално трябва да карам още 1 месец при тях, до 2 декември и да заплатя още 1 вноска при тях, която също така няма да е на условията, които съм ползвал досега, а на доста по-висока цена.
Някой може ли да каже дали това е законно и има ли нещо което мога да направя, за да не плащам реално още 1 такса на вятъра.
Някак не ми се струва честно аз да съм си плащал всичко в срок, в същото време да си прекратя договора в срок и да плащам още 1 такса(че близо дори по 2х) на вятъра.
Имам ли някакви опции или просто съм п******* ?
dobrindebelinov
Нов потребител
 
Мнения: 2
Регистриран на: 31 Окт 2020, 21:12

Re: Въпрос по изтичане на договор с А1 за Интернет/ТВ

Мнениеот doondie » 01 Ное 2020, 03:19

dobrindebelinov написа:Имам ли някакви опции или просто съм п******* ?
Аз клоня към второто. :)

Стандартно, договорите за услуги се развалят чрез 1-месечно предизвестие на една от страните. Освен при промяна в общите условия - тогава може и веднага. Това трябва изрично да го пише в договора. Твой пропуск е, че не си го прочел или не си имал достатъчно обща представа за нещата до днес.

Присъщо за българските мобилни оператори - А1, Теленор и Виваком - е картелното им споразумение цените на предоставяните услуги да са "промоционално занижени" с 50% и повече, съответно обемът/скоростта на включените услуги да са завишени понякога 3-4 пъти в сравнение със стандартните цени и условия. Това, разбира се, е само за "срока на договора," който стандартно е 2 години. След изтичането на този период договорът става безсрочен, а цените и прочие придобиват непромоционални стойности. Съответно на едни потребители им се предлагат същите условия при преподписване, докато други са принуждавани да плащат допълнително за услуги, които не им трябват, но отново промоционално. Друг неморален способ за кражба от клиентите е предлагането на пакети, нямащи нищо общо с потреблението на клиентите. Аз например последните 2 години плащах по 12 лв на месец за 2000 минути и 2000 МБ, от които средно ползвах 200 минути и почти всички МБ. Тази година при преподписването ме принудиха да премина на план от 15 лв на месец отново с 2000 минути и този път с 3000 МБ, понеже старият пакет повече не се предлагал. Аз продължавам да ползвам средно 200 минути и по-малко от 2000 МБ данни. Помолих да ми предложат услуги, адекватни на потреблението ми, но категорично отказаха. Говорим за Виваком. Имах една ТВ услуга към тях, но при преподписването ме принудиха да плащам 2 лв повече за по-добър приемник и повече канали, без да съм искал нито приемник, нито канали. Затова прекратих договора и минах на друг оператор. За телефона нямах избор обаче, иначе щях и този договор да прекратя. Изключително много мразя алчните мобилни оператори да ми извиват ръцете. Както и да е.

Единственият ти вариант да избегнеш плащането на стандартна такса за 1 месец (по време на предизвестието) е да преподпишеш с тях. Така новият договор ще замени стария веднага и почваш да плащаш по новите условия. Това, разбира се, не е приложимо, ако твърдо си решил да сменяш оператора. Тогава нямаш вариант, в който да не платиш разликата между стандартната и промоционалната тарифа... освен да не си платиш сметката и да се съдите. Но струва ли си, макар и да можеш да спечелиш... :?
'The best way to predict the future is to invent it!'
Аватар
doondie
Потребител
 
Мнения: 539
Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
Местоположение: Плевен

Re: Въпрос по изтичане на договор с А1 за Интернет/ТВ

Мнениеот dobrindebelinov » 01 Ное 2020, 14:20

Благодаря за отговора.
Иначе реално услугата се води на майка ми на името, но ако мога така да се изразя аз отговарям за нея. Нямах представа за договора и какво е писано в него. Реално се забавихме, защото не можехме да се разберем за новия договор, но не съм смятал, че накрая ще се стигне до смяна. И предишни години е имало така да се каже пазарене за договора, обаче сме стигали до консенсус.
Сега обаче дори не бяхме близко. Аз им казвам, че искам 1 и да ми предложат цена, те ми предлагат нещо съвсем друго. И на мен ми писна и пробвах с друг оператор и от Виваком веднага ми предложиха това, което искам, на дори още по-добра от очакваната цена.
Аз четох на доста места, но не можах да открия мнения/теми точно с моя проблем. Повечето са с този проблем, но след като вече договора им е изтекъл и са ги набили на стандартни такси.
За мен обаче това е абсолютно несериозно и потребителя е изключително пре*******. Значи подписваш на двугодишен договор, ама той се оказва безсрочен и като бонус след тия 2 години плащаш по 2х.
Плащаш си редовно, искаш да си прекратиш договора, като го правиш преди изтичането му и за бонус ще трябва да плащаш още 1 месец, за тоя дето д*****.
Какви са тия глупости едномесечното предизвестие ? Аз това нещо знам, че се прави, като напускаш работа, ама реално ти сключваш безсрочен договор.
За мен това е супер заблуждаващо и е направено точно с тази цел да пре****** потребителите и един вид да ги задържат насилствено.
Бих се съгласил с цялото това нещо, ако двугодишния договор ми е изтекъл, но при положение, че не е и реално всичко е в срок, за мен това е гавра с потребителя.
Не стига, че реално ни задължават с тези двугодишни договори, защото иначе цените са огромни и изобщо не отговарят на стандарта в БГ, ами накрая и договора е безсрочен и дори и да искаш да го прекратиш преди да ти е изтекъл, плащаш наказателно ...
За пореден път се убеждавам, че законите не се правят в полза на нормалните хора, а за хората с привилегии.
dobrindebelinov
Нов потребител
 
Мнения: 2
Регистриран на: 31 Окт 2020, 21:12

Re: Въпрос по изтичане на договор с А1 за Интернет/ТВ

Мнениеот jhoro » 01 Ное 2020, 21:03

Здравейте! И двамата!
Да - така е, и не съвсем! Всеки договор си е с конкретни параметри.
Да - всеки договор се прекратява с предизвестие - най-често месечно.
Разликата между различните договори е, че понякога - месечната такса е само за периода на договора, а друг път - и след това.
Обаче!!! Всички подробности са описани в самия договор!!!
Няма такъв договор, ри който - при изтичане на срока, автоматично да се прекратява всичко. Щото - тогава някой ще изреве - „Ма що ми нема услугата?“
Всички публикации, свързани с този профил, са плод на вашата фантазия!
Интернет не съществува!
jhoro
Активен потребител
 
Мнения: 2230
Регистриран на: 05 Окт 2006, 11:58

Re: Въпрос по изтичане на договор с А1 за Интернет/ТВ

Мнениеот doondie » 01 Ное 2020, 21:08

dobrindebelinov написа:Благодаря за отговора.
Пак заповядай. :-)

На колко години си? Да разбирам ли, че досега не си имал договор за телекомуникационни услуги на твое име? 1-месечното предизвестие е общоизвестна клауза, както и наказателната такса от 3 стандартни месечни такси (плюс част от ползваните отстъпки) при предсрочно прекратяване. Разбирам те обаче - договорът не е сключен от теб, така че не си очаквал този подводен камък. Най-малкото майка ти трябваше да е наясно - все пак тя е чела или поне е била запозната с договора, преди да го подпише. Оценявам и "неволния пропуск" на служителите на телекома да ти напомнят за предизвестието - да заявиш прекратяване на услугата 1 месец преди изтичането на минималния срок на договора, за да не се стига до настоящата неприятна за теб ситуация.

1-месечното предизвестие не е само за трудови договори. Не мисля, че на теб би ти било приятно да ти прекратят договора без предизвестие. По същата причина доставчикът очаква коректно отношение от клиентите си, за да може да си прави някакво финансово планиране, както и евентуално да опита да задържи клиента. Конкретно за договорите за телекомуникационни услуги приложение намира Законът за електронните съобщения:
Чл. 228. (1) (Предишен текст на чл. 228, изм. - ДВ, бр. 105 от 2011 г., в сила от 29.12.2011 г.) Индивидуалният договор при общи условия между предприятието, предоставящо обществени електронни съобщителни услуги, и крайния потребител съдържа най-малко:
[...]
4. (изм. - ДВ, бр. 105 от 2011 г., в сила от 29.12.2011 г.) срок на договора и условия за подновяване и прекратяване на услугите и на договора, включително:
[...]
г) едностранно прекратяване на договора от страна на абоната с едномесечно предизвестие;
[...]

Нито си първият, нито последният пре**ан, така че не го приемай прекалено вътрешно. Не е станало кой знае какво - просто 30-ина лв, хвърлени на вятъра. Не си струват нервите. Използвай преживяването като житейски урок и карай нататък. Ограбването на потребителите няма да спре скоро, особено докато КЗП, в лицето на Димитър Маргаритов, нехае. Отне им много години да спрат наглото искане за плащане на всички такси до края на договора, като го замениха със "само" 3 месеца пълна такса, което често отговаря поне на 6 месеца "промоционална такса", и то защото зависимостите бяха прекалено очевидни, та да си измият ръцете за пред обществото. По-...зрелите съфорумници вероятно си спомнят, че преди договорите се подновяваха автоматично за същия срок (2 години). По-добре са нещата сега в това отношение, но може да са и много по-добре, ако има адекватни институции.
'The best way to predict the future is to invent it!'
Аватар
doondie
Потребител
 
Мнения: 539
Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
Местоположение: Плевен


Назад към Взаимопомощ


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта


cron