начало

Какво (не) знаем за Шенгенската система Какво (не) знаем за Шенгенската система

Връщане на пари за дефектен телефон

Поставяне и решаване на правни казуси
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Връщане на пари за дефектен телефон

Мнениеот sylvia24 » 22 Юни 2015, 12:53

Здравейте,

закупих телефон от М-тел, които се оказа дефектен, разваляше се 5 пъти и след няколко жалби излезе решение да ми бъдат възстановени парите в 15-дневен срок. Получих това решение и върнах апарата на 23 май тази година и още не съм си получила парите. Междувременно подадох друга жалба, нямаща нищо общо с въпросния телефон и моите пари. Казаха ми, че поради това, че съм подала втората жалба, дори че няма нищо общо с другия ми проблем, трябва да изчакам да излезе нейното решение в 30-дневен срок и тогава, на база решението, да изчакам след това още 15 дни, за да си получа парите, при условие, че вече има такова решение, и то още от май месец.

Въпросът ми е това наистина ли е законоустановено? След като съм върнала апарата не би ли следвало не в 15-дневен, а в 7-дневен срок да ми възстановят парите? Има ли нещо, което да мога да направя, за да ми върнат парите по-бързо?
sylvia24
Нов потребител
 
Мнения: 5
Регистриран на: 22 Юни 2015, 12:43

Re: Връщане на пари за дефектен телефон

Мнениеот kdkrastev1234 » 22 Юни 2015, 13:16

Можете да заведете дело или да подадете жалба до Комисията за защита на потребителите.
advokat.k.krastev@gmail.com
https://justice-online.com/bg
kdkrastev1234
Потребител
 
Мнения: 631
Регистриран на: 27 Фев 2014, 08:22

Re: Връщане на пари за дефектен телефон

Мнениеот bobi9 » 22 Юни 2015, 13:27

Протокол за връщането на апарата имате ли с дата,кога е върнат? В "решението" 15 дневния срок от кога започва да тече?
Принципно,нямате какво да направите,за да ви ги върнат "по-бързо".
И все пак,можете да им изпратите писмо,в който ги уведомявате,че срока в който е следвало да изпълнят задължението им е изтекъл. Давате им нов примерно 5 дневен срок да изпълнят,като им заявите,че в противен случай ще се обърнете към съда. Предоставете им и банкова сметка.Искайте си и лихвата за забава от датата на просрочието до датата на плащането. Ако пак не платят,това е действително следващата ви стъпка.Но задължително си искайте лихвата,ще им се незнае и тарикатите!
bobi9
Потребител
 
Мнения: 302
Регистриран на: 21 Фев 2014, 17:46

Re: Връщане на пари за дефектен телефон

Мнениеот sylvia24 » 22 Юни 2015, 13:34

bobi9 написа:Протокол за връщането на апарата имате ли с дата,кога е върнат? В "решението" 15 дневния срок от кога започва да тече?
Принципно,нямате какво да направите,за да ви ги върнат "по-бързо".
И все пак,можете да им изпратите писмо,в който ги уведомявате,че срока в който е следвало да изпълнят задължението им е изтекъл. Давате им нов примерно 5 дневен срок да изпълнят,като им заявите,че в противен случай ще се обърнете към съда. Предоставете им и банкова сметка.Искайте си и лихвата за забава от датата на просрочието до датата на плащането. Ако пак не платят,това е действително следващата ви стъпка.Но задължително си искайте лихвата,ще им се незнае и тарикатите!


Да, имам приемо-предавателен протокол с дата 23 май, в решението пише, че 15-дневният срок започва да тече от датата, в която съм върнала телефона...

Благодаря ви за съветите kdkrastev1234 и bobi9.
sylvia24
Нов потребител
 
Мнения: 5
Регистриран на: 22 Юни 2015, 12:43


Назад към Взаимопомощ


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 46 госта


cron