начало

Адвокатка е била задържана, докато защитава ЧСИ Адвокатка е била задържана, докато защитава ЧСИ

Е-търговия

Казуси по търговско право. Търговска регистрация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Е-търговия

Мнениеот geni_66 » 02 Фев 2011, 16:24

Здравейте,
Закупих стоки по интернет и желая да върна някои в законния срок от 7 дни. Въпросът ми е - кой трябва да плати разноските за куриер?
Благодаря предварително
geni_66
Нов потребител
 
Мнения: 9
Регистриран на: 08 Сеп 2009, 10:43

Re: Е-търговия

Мнениеот TheOldMan » 02 Фев 2011, 17:43

Ами нека да помислим логично... според вас кой трябва да го плати? Ама така, абстрахирайки се от юридическата страна на въпроса, вашето лично мнение какво е? А ако се поставите на мястото на продавача, който вероятно за негова сметка ви е изпратил стоката, а сега искате хем да ви върне парите, хем да плати и обратния куриер...
Иначе - прочетете общите условия за пазаруване на сайта, там би трябвало да е описана процедурата. А щом сте пазарували, значи сте се съгласили с условията.
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
TheOldMan
Активен потребител
 
Мнения: 1647
Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19

Re: Е-търговия

Мнениеот geni_66 » 02 Фев 2011, 17:52

Ами не, аз си го платих! А общите условия на сайта не отговарят точно на закона и не мога да им вярвам естествено. А и за примерно връщане на сума от 15 лева, не ми се пращат 10 за куриер, ако не съм длъжна...

Не видях да е упоменато в закона.Точно затова и задавам въпрос тук.

Благодаря все пак за отговора, надявам се някой да ми разтълкува закона.
geni_66
Нов потребител
 
Мнения: 9
Регистриран на: 08 Сеп 2009, 10:43

Re: Е-търговия

Мнениеот dessys » 02 Фев 2011, 18:27

Чл. 55. от ЗЗП (1) Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор от разстояние в срок 7 работни дни, считано от датата на:

1. получаване на стоката от потребителя, когато са изпълнени изискванията на чл. 54 - за стоки;

2. сключване на договора, а когато задълженията по чл. 54 са изпълнени след сключването на договора - от деня на тяхното изпълнение, но не по-късно от срока по ал. 3 - за услуги.


(6) Доставчикът е длъжен да възстанови на потребителя в пълен размер заплатените от него суми не по-късно от 30 дни, считано от датата, на която потребителят е упражнил правото си на отказ от сключения договор.

(7) Потребителят е длъжен да съхранява получените от доставчика стоки, тяхното качество и безопасност по време на срока по ал. 1.

Дано това ви ориентира.
dessys
Потребител
 
Мнения: 356
Регистриран на: 15 Ное 2010, 15:26

Re: Е-търговия

Мнениеот TheOldMan » 02 Фев 2011, 19:07

dessys написа:(6) Доставчикът е длъжен да възстанови на потребителя в пълен размер заплатените от него суми не по-късно от 30 дни, считано от датата, на която потребителят е упражнил правото си на отказ от сключения договор.

Поне по мое виждане сумата за куриер не влиза в това определение - като клиента не иска да плаща транспорта, може да върне стоката лично, без да ползва куриер...
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
TheOldMan
Активен потребител
 
Мнения: 1647
Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19

Re: Е-търговия

Мнениеот nk7702n » 02 Фев 2011, 19:56

Аз също съм на мнение, че в понятието" платени суми" не фигурира сумата за куриер въпреки общата дефиниция тук. Ами, то по тая логика купувачът може да реши да се повози на такси, да седне да пийне, да хапне нещо...на път за фирмата... Всички разходи ли ще му дължи фирмата!? :D
nk7702n
Старши потребител
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 01 Юли 2010, 11:02

Re: Е-търговия

Мнениеот dessys » 03 Фев 2011, 09:52

Точно защото е много общо написано и се надявах някой компетентен да се изкаже по въпроса го постнах. На мен ми е ясно, че ако новият ми лаптоп покаже фабричен дефект с включването още, не продавачът/производителят ще дойде до вкъщи да го вземе.
dessys
Потребител
 
Мнения: 356
Регистриран на: 15 Ное 2010, 15:26

Re: Е-търговия

Мнениеот paruchev_ » 04 Фев 2011, 21:00

колегите са прави
paruchev_
Потребител
 
Мнения: 189
Регистриран на: 21 Ное 2008, 18:34


Назад към Търговско право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 46 госта


cron