Електронен подпис и декларация от служител
Публикувано на: 10 Фев 2021, 10:46
Здравейте,
Обръщам се към вас с молба за помощ относно два въпроса.
Първият от тях е свързан с електронните подписи. Преди няколко месеца минахме в дистанционен режим на работа, като попълваме молби за отпуск веднъж в месеца и за вече взети дни. Реално работодателят рискува при даден инцидент, когато няма подписана молба за дадения ден отпуск използван от служител. Заедно с това работодателя отказва да покрие разходите на служителите за издаване на КЕП, няма как и да ги принуди да си издадат за своя сметка. Въпроса ми е има ли друга легална възможност документ за отпуск, да бъде валиден пред съда, ако той не е подписан. DocuSign не се явява КЕП по смисъла на закона, но може ли документ подписан с такъв ключ да бъде използван като доказателство при евентуален проблем?
Другият казус е свързан с декларация подписана от служител. Самата декларация е по образец, но е допусната грешка в съдържанието ѝ, чисто административно как се отменя силата на декларация от служител, а също и как се променя?
Ще съм много благодарна, ако може да съдействате по двата казуса или да ме насочите към нормативен документ.
Поздрав!
Обръщам се към вас с молба за помощ относно два въпроса.
Първият от тях е свързан с електронните подписи. Преди няколко месеца минахме в дистанционен режим на работа, като попълваме молби за отпуск веднъж в месеца и за вече взети дни. Реално работодателят рискува при даден инцидент, когато няма подписана молба за дадения ден отпуск използван от служител. Заедно с това работодателя отказва да покрие разходите на служителите за издаване на КЕП, няма как и да ги принуди да си издадат за своя сметка. Въпроса ми е има ли друга легална възможност документ за отпуск, да бъде валиден пред съда, ако той не е подписан. DocuSign не се явява КЕП по смисъла на закона, но може ли документ подписан с такъв ключ да бъде използван като доказателство при евентуален проблем?
Другият казус е свързан с декларация подписана от служител. Самата декларация е по образец, но е допусната грешка в съдържанието ѝ, чисто административно как се отменя силата на декларация от служител, а също и как се променя?
Ще съм много благодарна, ако може да съдействате по двата казуса или да ме насочите към нормативен документ.
Поздрав!