Страница 1 от 1

Защита на личните данни от страна на работодател

МнениеПубликувано на: 16 Ное 2019, 06:08
от tauriel
Здравейте,
Въпроса ми е относно липсата на адекватна политика за защита на личните ми данни от страна на фирмата, в която работя и как мога да потърся правата си в този случай.
Става въпрос за командировка заедно с група мои колеги. Имахме направена резервация за самолетни билети (от агенция, с която компанията работи) и трябваше да се направи онлайн чек-ин и проверка на данните в сайта на авиокомпанията. Тъй като резервацията беше направена под един номер за всички колеги, които ще пътуваме, трябваше регистрацията да се извърши заедно и имената и личните ни данни излизаха последователно на екран (който се виждаше от всички) по реда на резервирането. Тоест всички колеги имаха достъп да видят личните ми данни (номер на лична карта, дата на раждане), както и аз техните. Смятам, че това е много некоректна практика и не мисля, че е редно хора, които не са оторизирани администратори на лични данни да имат достъп до тази информация. Най-малкото поне трябва да ми се поиска изрично съгласие за това.
Въпреки, че отказах да участвам в това общо мероприятие при положение, че "n" на брой хора ще ми гледат личните данни и поисках да се чекирам отделно, ми беше казано, че няма как да стане защото сме били група и така е направена резервацията.
Преди време когато постъпих на работа ми дадоха да подпиша документ, в който се съгласявам , че фирмата ще ми обработва личните данни, но също така пишеше, че работодателят се задължава да защити данните ми от неправомерен достъп. Аз такава защита не виждам в случая. Надявам се някой по-компетентен от мен да ми даде съвети имам ли законово основание да потърся правата си съгласно GDPR и какво точно трябва да направя ако не желая повече половината ми колеги да имат достъп до личните ми данни.

Re: Защита на личните данни от страна на работодател

МнениеПубликувано на: 16 Ное 2019, 11:49
от doondie
Сигнализирала ли си директно работодателя за това нарушение в администрирането на личните данни на служителите, с препоръка за промяна в начина на работа? Ако да, но без резултат, то тогава ти остава единствено да сезираш КЗЛД. Това обаче би могло да има негативен ефект върху отношенията ти с работодателя, ако той откаже да поеме отговорност за лошите практики във фирмата.

По-важният въпрос според мен обаче е дали от тази практика са настъпили някакви негативни последици за теб или останалите служители или по-скоро говорим принципно, че не е коректно това да се случва.