Страница 1 от 1

Празна/открадната пратка от куриер

МнениеПубликувано на: 24 Юли 2019, 08:21
от wild_bear
Здравейте,обръщам се към вас с молба за помощ.месец май поръчах телефон от онлайн магазин banggood.com чрез директно плащане с дебитна карта и края на месеца пратката пристигна.проблема установих когато от интерлогистика ми връчиха пратката преди да излезна от офиса им-на усет нямаше кутия вътре и тежеше 20-30 гр.обърнах се към тях веднага и тогава ми казаха че всъщност целостта на пакета е нарушена.пакета остана пти тях.след няколко дни препоръчаха да отворим пратката и да констатират липсата,издадаха ми документ че съдържанието липсва.обаче вече и продавача не поема отговорност защото сме отворили.плащането минава все пак през paypal но като гост-не мога да отворя там dispute,писах и на тях,но отговор няма.предявихме от банката рекламация на заплащането и чакаме.Крс,Кзп и ЕСС не се занимават,защото сайта е бил регистриран в Сащ.Дали е възможно да действам в съда?Моля за някакви препоръки

Re: Празна/открадната пратка от куриер

МнениеПубликувано на: 24 Юли 2019, 09:39
от svegrigorov
PayPal връщат парите в такива ситуации.

Re: Празна/открадната пратка от куриер

МнениеПубликувано на: 24 Юли 2019, 11:10
от wild_bear
Обаче аз там не мога да отворя иск,понеже картата ми не беше регистрирана в профила ми,моя грешка.писах им,но отговор няма.

Re: Празна/открадната пратка от куриер

МнениеПубликувано на: 27 Авг 2019, 18:28
от kociboss
Невъзможно е да бъде върнато плащането (dispute на трансакцията) освен ако не докажете неправомерно използване на кредитната ви/дебитна карта - да е открадната. Можете да пробвате да се правите на луд/луда и да го предявите, но по IP елементарно ще докажат че лъжете, за което ще носите и наказателна отговорност.

От ситуацията която описвате, единственото което можете да направите е да установите виновния в случая а именно, че някой от доставчиците по пътя от USA до тук я е откраднал или изпращача е изпратил празна кутия. Това може да стане така:
1. премерете до грам пратката (трябвало е да го направите с интерлогистика в момента на получаването)
2. сравнете теглото на получената пратка с това което пише на товарителницата.

Вариант 1:
Ако теглото е еднакво +/- 5% хипотезата е, че или не са изпратили нищо от banggood.com, или са написали грешна стойност за което ТЕ носят отговорност - изпращача ви е измамил. За целта потърсете онлайн къде се подава fraud complain за щата където се намира седалището на фирмата и бъдете сигурни че в цивилизованите страни ще си свършат работата и ще направят разследване което при самото започване ще принуди продавача да ви изпрати отново продукта.

Вариант 2:
Ако някой от доставчиците след взимането на пратката е направил нещо, разликата в теглото ще бъде осезаема, и тогава ще трябва обратно по веригата от интерлогистика до изпращача, да изискате документи с контролното тегло при приемането на пратката. По този начин ще разберете коя куриерска компания е сгафила.

Пратките от америка минават през 3-4 компании: на територията на USA, след това доставка до европа, след това от hub-а до разпределителен център и накрая в локалния куриер (Интерлогистика). Интерлогистика са "сателит" на GLS Group, така че изискайте информация първо от интерлогистика при приемане от GLS какво тегло са замерили, след това от GLS като поискате информация за предишната товарителница и данните и както и куриера и така...

Относно дела, явно не сте запознат/а колко трудно е да се съди фирма/лице в друга държава - камо ли Overseas. Да не говорим, че след като поръчвате телефон от щатите търсите ниска цена, следователно не вярвам стойността му да е повече от 500$ което обезсмисля действия различни от горе-описаните.


Успех в начинанието