Страница 1 от 1

Защита на потребителя

МнениеПубликувано на: 10 Апр 2019, 14:47
от bglamerko
Здравейте,

Моля за съвет по следния казус:
При покупка на мобилен апарат от физически магазин, дисплея на устройството дефектира на 3-тата седмица след покупката. Клиентът претендира за замяна на устройството с ново, предвид това, че ремонта ще наруши фабричната му цялост, а устройството е закупено преди по-малко от месец. От магазина препращат устройството към оторизиран сервиз с уговорката да издадат констативен протокол за дефекта, след което ще последва замяна от търговеца (магазина). При предоставянето на такъв, търговеца отказва замяна и препраща отново устройството за ремонт с устната уговорка да замени устройството след ремонт, ако продължава да бъде в търговски вид.
Оторизираният сервиз все още не разполага с налични резервни части, предвид скорошната дата на въвеждане на модела в продажби. Това предполага дълъг период, но по-малък от месец(вероятно), в който потребителя няма да може да ползва устройството, но не може да ползва заместващо устройство, предоставено от сервиза или търговеца. Междувременно пазарната цена на телефона в търговската мрежа започва да пада

Въпросът е, има ли български или европейски закон, който може да защити потребителя в такава ситуация, имайки предвид наличието на констативен протокол от сервизния център?
Телефонът е заплатен в пълен размер чрез кредитна карта.

Re: Защита на потребителя

МнениеПубликувано на: 16 Апр 2019, 20:40
от kalahan2008
Закон за защита на потребителите
Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
2. намаляване на цената.
(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.
(3) (Нова - ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) Търговецът е длъжен да удовлетвори искане за разваляне на договора и да възстанови заплатената от потребителя сума, когато след като е удовлетворил три рекламации на потребителя чрез извършване на ремонт на една и съща стока, в рамките на срока на гаранцията по чл. 115, е налице следваща поява на несъответствие на стоката с договора за продажба.

Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114.