Защита на потребителя
Публикувано на: 10 Апр 2019, 14:47
Здравейте,
Моля за съвет по следния казус:
При покупка на мобилен апарат от физически магазин, дисплея на устройството дефектира на 3-тата седмица след покупката. Клиентът претендира за замяна на устройството с ново, предвид това, че ремонта ще наруши фабричната му цялост, а устройството е закупено преди по-малко от месец. От магазина препращат устройството към оторизиран сервиз с уговорката да издадат констативен протокол за дефекта, след което ще последва замяна от търговеца (магазина). При предоставянето на такъв, търговеца отказва замяна и препраща отново устройството за ремонт с устната уговорка да замени устройството след ремонт, ако продължава да бъде в търговски вид.
Оторизираният сервиз все още не разполага с налични резервни части, предвид скорошната дата на въвеждане на модела в продажби. Това предполага дълъг период, но по-малък от месец(вероятно), в който потребителя няма да може да ползва устройството, но не може да ползва заместващо устройство, предоставено от сервиза или търговеца. Междувременно пазарната цена на телефона в търговската мрежа започва да пада
Въпросът е, има ли български или европейски закон, който може да защити потребителя в такава ситуация, имайки предвид наличието на констативен протокол от сервизния център?
Телефонът е заплатен в пълен размер чрез кредитна карта.
Моля за съвет по следния казус:
При покупка на мобилен апарат от физически магазин, дисплея на устройството дефектира на 3-тата седмица след покупката. Клиентът претендира за замяна на устройството с ново, предвид това, че ремонта ще наруши фабричната му цялост, а устройството е закупено преди по-малко от месец. От магазина препращат устройството към оторизиран сервиз с уговорката да издадат констативен протокол за дефекта, след което ще последва замяна от търговеца (магазина). При предоставянето на такъв, търговеца отказва замяна и препраща отново устройството за ремонт с устната уговорка да замени устройството след ремонт, ако продължава да бъде в търговски вид.
Оторизираният сервиз все още не разполага с налични резервни части, предвид скорошната дата на въвеждане на модела в продажби. Това предполага дълъг период, но по-малък от месец(вероятно), в който потребителя няма да може да ползва устройството, но не може да ползва заместващо устройство, предоставено от сервиза или търговеца. Междувременно пазарната цена на телефона в търговската мрежа започва да пада
Въпросът е, има ли български или европейски закон, който може да защити потребителя в такава ситуация, имайки предвид наличието на констативен протокол от сервизния център?
Телефонът е заплатен в пълен размер чрез кредитна карта.