Здравейте. Случи ми се следната случка:
На влизане в чужд град изведнъж ми светна лампата на акумулатора на автомобила. Веднага отидох в най-близкия отворен сервиз. Там ми казаха, че трябва да ми се сменят пистов ремък и ролка. Съгласих се и оставих колата си. На следващия ден отидох да си я взема, платих и си тръгнах. Още преди да изляза от града обаче колата изгасна и повече не запали. Веднага се обадих в сервиза, те дойдоха и установиха, че е останало парче от стария пистов ремък, което се е подпъхнало под ангренажния ремък и вследствие на това последният е превъртял и са ударени клапаните, т. е. необходим е много голям ремонт. Поисках да ми ремонтират колата за тяхна сметка, тъй като грешката очевидно е тяхна, но те казаха: "ние сме направили каквото сте поискали от нас, а за това, че ви се е случила и друга повреда, не сме виновни". Това не е така, защото аз не разбирам от автомобили и не съм им казвал какво да правят, само се съгласих да направят това, което те твърдяха, че е нужно. Освен това би трябвало да са премахнали напълно стария ремък, когато са го сменяли с нов, как така ще останат парчета???
Въпросът ми е: мога ли да направя нещо в случая?
- Дата и час: 02 Дек 2024, 01:25 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Некачествен ремонт в автосервиз.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
6 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Некачествен ремонт в автосервиз.
Принципно може да направите много неща - от много хубави до много лоши.
Въпроса е - каква част от ситуацията можете да докажете. С документи, свидетели ...
Въпроса е - каква част от ситуацията можете да докажете. С документи, свидетели ...
- jhoro
- Активен потребител
- Мнения: 2230
- Регистриран на: 05 Окт 2006, 11:58
Re: Некачествен ремонт в автосервиз.
Чисто технически - ако парчета от стария ремък .... както и да е, са влезли при ангренажния (те са в различни пространства, ангренажният е изолиран от всичко друго, и случката е казуистична), това е небрежност на техниците, които, не са ПРЕДПОЛОЖИЛИ тази възможност, не са разкрили нишата на ангренажа и не са отстранили (почистили) парчетата.
Принципно, тази повреда, с парчетата и ангренажа и удрянето на буталата, би следвало да се случи секунди след като е светнала лампата на алтернатора (акумулатора). Още тогава са влезли парчетата. (Шайбата на коляновия вал увлича скъсания пистов ремък, раздробява го на парчета и "набутва" парчета около себе си и от там под капака на ангренажния, съответно последният ги увлича и ... т.н.)
Те не са премахнали стария ремък, той сам се е бил премахнал. Просто не са почистили едно кухо пространство, затворено с пластмасов капак от парчетата, останали след повредата (скъсване, по-скоро разбридване и раздробяване, защото пистовият ремък е с нишки от фибростъкло и не се къса като чорапогащник)
Това - от чисто техническата част. В смисъл - дори и да направите автотехническа експертиза, това ще са изводите. Говорим за небрежност, мързел, неразбиране, незаинтересованост ...
Но!
Горното, като фактология, не е важно. Въпросът е да се докаже.
Принципно, тази повреда, с парчетата и ангренажа и удрянето на буталата, би следвало да се случи секунди след като е светнала лампата на алтернатора (акумулатора). Още тогава са влезли парчетата. (Шайбата на коляновия вал увлича скъсания пистов ремък, раздробява го на парчета и "набутва" парчета около себе си и от там под капака на ангренажния, съответно последният ги увлича и ... т.н.)
Те не са премахнали стария ремък, той сам се е бил премахнал. Просто не са почистили едно кухо пространство, затворено с пластмасов капак от парчетата, останали след повредата (скъсване, по-скоро разбридване и раздробяване, защото пистовият ремък е с нишки от фибростъкло и не се къса като чорапогащник)
Това - от чисто техническата част. В смисъл - дори и да направите автотехническа експертиза, това ще са изводите. Говорим за небрежност, мързел, неразбиране, незаинтересованост ...
Но!
Горното, като фактология, не е важно. Въпросът е да се докаже.
ПРЕД НАЙ-ВАЖНИТЕ ПЪТИЩА НЯМА УКАЗАТЕЛНИ ТАБЕЛИ ...
http://vbox7.com/play:7d23a9b5&r=emb
Простичко е: http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
http://vbox7.com/play:7d23a9b5&r=emb
Простичко е: http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
-
doc03 - Активен потребител
- Мнения: 2306
- Регистриран на: 16 Апр 2009, 22:24
Re: Некачествен ремонт в автосервиз.
Уточнение:
От сервиза не ми издадоха никакъв документ за извършения ремонт, нито касов бон. Само на една бланка със заглавие "стокова разписка" ми написаха "сметката" - ремък толкова, ролка толкова, труд толкова, общо толкова.
Има трима свидетели, че колата е била в сервиза - единият е моята "половинка", която пътуваше с мен, другите двама са хората, чрез които организирах извозването на колата с пътна помощ. От сервиза ми предложиха да ми направят ремонта срещу 1100-1200 лв (приблизително толкова е пазарната цена на колата), но аз категорично отказах.
Естествено, че предявяване на иск е несигурна разбота, чудех се една жалба до КЗП дали ще свърши работа. Досега с тази институция не съм имал работа, но преди няколко години бяха помогнали на мой приятел.
От сервиза не ми издадоха никакъв документ за извършения ремонт, нито касов бон. Само на една бланка със заглавие "стокова разписка" ми написаха "сметката" - ремък толкова, ролка толкова, труд толкова, общо толкова.
Има трима свидетели, че колата е била в сервиза - единият е моята "половинка", която пътуваше с мен, другите двама са хората, чрез които организирах извозването на колата с пътна помощ. От сервиза ми предложиха да ми направят ремонта срещу 1100-1200 лв (приблизително толкова е пазарната цена на колата), но аз категорично отказах.
Естествено, че предявяване на иск е несигурна разбота, чудех се една жалба до КЗП дали ще свърши работа. Досега с тази институция не съм имал работа, но преди няколко години бяха помогнали на мой приятел.
- ezlatarev
- Младши потребител
- Мнения: 65
- Регистриран на: 02 Дек 2013, 19:51
Re: Некачествен ремонт в автосервиз.
doc03 написа:Чисто технически - ако парчета от стария ремък .... както и да е, са влезли при ангренажния (те са в различни пространства, ангренажният е изолиран от всичко друго, и случката е казуистична), това е небрежност на техниците, които, не са ПРЕДПОЛОЖИЛИ тази възможност, не са разкрили нишата на ангренажа и не са отстранили (почистили) парчетата.
Принципно, тази повреда, с парчетата и ангренажа и удрянето на буталата, би следвало да се случи секунди след като е светнала лампата на алтернатора (акумулатора). Още тогава са влезли парчетата. (Шайбата на коляновия вал увлича скъсания пистов ремък, раздробява го на парчета и "набутва" парчета около себе си и от там под капака на ангренажния, съответно последният ги увлича и ... т.н.)
Те не са премахнали стария ремък, той сам се е бил премахнал. Просто не са почистили едно кухо пространство, затворено с пластмасов капак от парчетата, останали след повредата (скъсване, по-скоро разбридване и раздробяване, защото пистовият ремък е с нишки от фибростъкло и не се къса като чорапогащник)
Това - от чисто техническата част. В смисъл - дори и да направите автотехническа експертиза, това ще са изводите. Говорим за небрежност, мързел, неразбиране, незаинтересованост ...
Но!
Горното, като фактология, не е важно. Въпросът е да се докаже.
Вече не се притеснявам, че ще останеш гладен, като напуснеш системата. Другите милиционери без занаят да му мислят.
- kolegat
- Потребител
- Мнения: 375
- Регистриран на: 01 Юни 2011, 15:24
Re: Некачествен ремонт в автосервиз.
Ми КЗП, като за начало. Има деликт, но е усукана работата, не ми се струва читав съвет за дело да се заведе.
Да ги сплашите нещо - има ли мегдан.
Теоретично са извършили некачествена услуга, довела до последици. Сега се занимавам с едни гуми с джанти, дето тръгнали от точка А и не пристигнали в точка Б. Изобщо лъжовни неща. Аз бих ги помолил настойчиво да оправят нещата.
Просто няма как да се оправят нещата иначе.
Да ги сплашите нещо - има ли мегдан.
Теоретично са извършили некачествена услуга, довела до последици. Сега се занимавам с едни гуми с джанти, дето тръгнали от точка А и не пристигнали в точка Б. Изобщо лъжовни неща. Аз бих ги помолил настойчиво да оправят нещата.
Просто няма как да се оправят нещата иначе.
- ivan_lawyer
- Старши потребител
- Мнения: 5364
- Регистриран на: 25 Мар 2008, 17:46
6 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта