Страница 1 от 1

Отхвърлена жалба от ВиК. Към коя институция да се обърнем?

МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2015, 19:37
от dianakarcheva
Здравейте,
Във входа, на който домоуправител е майка ми, от известно време хората получават сметки за вода с необичайно висок дял на общата вода. Това е разликата между отчетената вода от общия водомер на входа и сбора от отчетите на индивидуалните водомери, разпределена между отделните абонати, пропорционално на потреблението им. След по-задълбочен анализ на фактурите за вода, установиха, че завишените стойности на т.нар. "обща вода" идват от алгоритъма, по който ВиК дружеството извършва дяловото и разпределяне. По този повод бе подадена жалба, с искане надвзетите суми да им бъдат възстановени, но тя бе отхвърлена с обяснението, че начина, по който се изчисляват количествата потребена вода е коректен и щом общата вода е под 20% от отчета на общия водомер това е нормално. За целия вход всеки месец тя е около 20 кубика, което не знам как намират за нормално.
След като ВиК определя жалбата като неоснователна, към коя по-висша инстанция може да се подаде сигнал за нередност? КЗП, Държавната комисия за енергийно и водно регулиране или някоя друга?
Другия казус е, че общия водомер, който е собственост на ВиК дружеството, се намира в мазето на една от собственичките и всеки месец тя е ангажирана да предоставя достъп, което е неудобство за жената. Бе подадена също така и молба да изведът водомера си извън мазето и, в коридора, но това също бе отхвърлено. Аргумента им е, че според глава 4 от ЗУТ няма основание водомера им да не бъде в мазето на жената и, че тя е длъжна всеки месец да е на линия за да им дава достъп до него. Това основателно твърдение ли е? Изчетох глава 4 на ЗУТ, но не ми стана ясно коя точно точка регламентира това. След като не искат да изведат водомера от мазето, има ли собственичката му право да поиска наем за дето го ползват?