Отхвърлена жалба от ВиК. Към коя институция да се обърнем?
Публикувано на: 09 Сеп 2015, 19:37
Здравейте,
Във входа, на който домоуправител е майка ми, от известно време хората получават сметки за вода с необичайно висок дял на общата вода. Това е разликата между отчетената вода от общия водомер на входа и сбора от отчетите на индивидуалните водомери, разпределена между отделните абонати, пропорционално на потреблението им. След по-задълбочен анализ на фактурите за вода, установиха, че завишените стойности на т.нар. "обща вода" идват от алгоритъма, по който ВиК дружеството извършва дяловото и разпределяне. По този повод бе подадена жалба, с искане надвзетите суми да им бъдат възстановени, но тя бе отхвърлена с обяснението, че начина, по който се изчисляват количествата потребена вода е коректен и щом общата вода е под 20% от отчета на общия водомер това е нормално. За целия вход всеки месец тя е около 20 кубика, което не знам как намират за нормално.
След като ВиК определя жалбата като неоснователна, към коя по-висша инстанция може да се подаде сигнал за нередност? КЗП, Държавната комисия за енергийно и водно регулиране или някоя друга?
Другия казус е, че общия водомер, който е собственост на ВиК дружеството, се намира в мазето на една от собственичките и всеки месец тя е ангажирана да предоставя достъп, което е неудобство за жената. Бе подадена също така и молба да изведът водомера си извън мазето и, в коридора, но това също бе отхвърлено. Аргумента им е, че според глава 4 от ЗУТ няма основание водомера им да не бъде в мазето на жената и, че тя е длъжна всеки месец да е на линия за да им дава достъп до него. Това основателно твърдение ли е? Изчетох глава 4 на ЗУТ, но не ми стана ясно коя точно точка регламентира това. След като не искат да изведат водомера от мазето, има ли собственичката му право да поиска наем за дето го ползват?
Във входа, на който домоуправител е майка ми, от известно време хората получават сметки за вода с необичайно висок дял на общата вода. Това е разликата между отчетената вода от общия водомер на входа и сбора от отчетите на индивидуалните водомери, разпределена между отделните абонати, пропорционално на потреблението им. След по-задълбочен анализ на фактурите за вода, установиха, че завишените стойности на т.нар. "обща вода" идват от алгоритъма, по който ВиК дружеството извършва дяловото и разпределяне. По този повод бе подадена жалба, с искане надвзетите суми да им бъдат възстановени, но тя бе отхвърлена с обяснението, че начина, по който се изчисляват количествата потребена вода е коректен и щом общата вода е под 20% от отчета на общия водомер това е нормално. За целия вход всеки месец тя е около 20 кубика, което не знам как намират за нормално.
След като ВиК определя жалбата като неоснователна, към коя по-висша инстанция може да се подаде сигнал за нередност? КЗП, Държавната комисия за енергийно и водно регулиране или някоя друга?
Другия казус е, че общия водомер, който е собственост на ВиК дружеството, се намира в мазето на една от собственичките и всеки месец тя е ангажирана да предоставя достъп, което е неудобство за жената. Бе подадена също така и молба да изведът водомера си извън мазето и, в коридора, но това също бе отхвърлено. Аргумента им е, че според глава 4 от ЗУТ няма основание водомера им да не бъде в мазето на жената и, че тя е длъжна всеки месец да е на линия за да им дава достъп до него. Това основателно твърдение ли е? Изчетох глава 4 на ЗУТ, но не ми стана ясно коя точно точка регламентира това. След като не искат да изведат водомера от мазето, има ли собственичката му право да поиска наем за дето го ползват?