Страница 1 от 1

Проблеми с гаранционен сервиз

МнениеПубликувано на: 24 Юли 2015, 18:53
от t_josifova
Здравейте!
Имам проблем с гаранционен сервиз и моля ако някой може да ми даде съвет как да постъпя.
На 08.05.2015 година закупихме хладилник LG. Много скоро след закупуването хладилникът започна да изстудява неестествено. На 29 май се обадих в сервиз България и от там ми изпратиха техник на 3 юни. Той заяви, че клапата на този хладилник е обратна. Включихме го според неговата препоръка и на другия ден хладилникът се размрази в горната част, а долу остана студено. Второ посещение - 10 юни. Техникът отряза нещо от платката и каза, че това е проблемът. Хладилникът продължи да замразява продуктите в долната част (около -2-0-2 градуса) и да размразява продуктите във фризерната част. Трето посещение на 27 юни, не е поправял нищо, но е поръчал същата платка. Ново посещение (четвърто, 20 юли), на което сложи новопоръчаната платка. На другия ден двете страни на хладилника отвън и уплътнителят на вратата бяха много горещи. Освен това вече не работеше и терморегулаторът. Ново обаждане в сервиза. „Ааааа, това да е горещо, е нормално! Но терморегулаторът дава грешка. Ето колежката да ви запише нов час!” Нов час (пето посещение, на 27 юли).
И тук вече реших, че цялата ситуация вече не е нормална и отидох при управителя на сервиза. Той обаче ми заяви, че да, имало 5 посещения, и нещата се протакат вече 2 месеца, но 5 посещения не означават 3 завършени рекламации, а трябвало да има три завършени рекламации и евентуално при четвърта да ми се издаде протокол, че този хладилник трябва да се смени, а пък аз съм имала само 2. И сега вече идва веселата част: според моите думи, от сервиза предполагат, че се касае за развален вентилатор. И на 27 юли техникът ще дойде вкъщи, за да види всъщност дали повредата е точно вентилаторът или нещо друго?!??! И ако е вентилатор, както предполагат, ще поръчат нов и ще чакам отново, за да го сменят.
Малко дълго се получи, но въпросът ми е следният: От коя дата в моя случай започва да тече едномесечният срок, в който законът задължава сервиза да ми отстрани повредата?
Предварително благодаря!

Re: Проблеми с гаранционен сервиз

МнениеПубликувано на: 27 Юли 2015, 18:40
от kdkrastev1234
От датата на която сте ги уведомили и респ. те за завели рекламацията. Сервизите обаче правят всякакви мошенгерии. За препоръчване е да заявите рекламацията при търговеца, който ви е продал уреда. Обикновено продавачите са по-коректни и ще ви издадат документ, в който да е видна точната дата. И ако след ремонта имате съмнения, не подписвайте протокола, че повредата е отстранена.
Можете да подадете и жалба до Комисията за защита на потребителите /слабоефикасен държавен орган, но поне ще им поиска обяснение/.

Re: Проблеми с гаранционен сервиз

МнениеПубликувано на: 27 Юли 2015, 19:44
от t_josifova
Благодаря ви за отговора! От сервиза обаче не искат да признаят тази дата (29 май), а твърдят, че трябвало да имам три завършени рекламации и, доколкото разбрах, за всяка рекламация тече 1 месец?!?
Лошото е, че когато се обадих в КЗП се оказа, че за съжаление те са безсилни срещу сервизите. От сервизите явно знаят това и разиграват клиентите както си искат...
Благодаря още веднъж!

Re: Проблеми с гаранционен сервиз

МнениеПубликувано на: 27 Юли 2015, 22:09
от fbr65
Вие работа със сервиза нямате. При проблем, както са Ви посъветвали по горе, се обръщате към търговеца и си вземате входящ номер на рекламацията, и при всеки следващ проблем, пак така. Сервиза ангажимент към Вас нямат, имат към търговеца, защото той им плаща.