Прекратяване на договор с Виваком?
Публикувано на: 24 Апр 2015, 10:58
Здравейте!
Темата е дискотирана безброй пъти в пространството, но никъде не успявам да открия категорични отговори по въпроса...
Казуса е следният - подписан едногодишен договор за интернет услуга Fiber Net на адресът X.
Премествам се на нов адрес 6 месеца по-късно и желая същата услуга да бъде прехвърлена на новият ми адрес.
Оператор ми заявява, че на новият адрес няма покритие на Fiber Net услугата, за която съм подписал едногодишен договор, но пък може да ме включат към старата ADSL връзка, като забележете - без промяна в месечната такса.
Чисто технически ADSL връзката най-малкото е 7 пъти по-бавна от оптичната услуга, която използвам в момента(и технически няма вариант да бъде по-бърза) и освен това е с по-ниска месечна такса.
Чисто юридически не съм сигурен, че дори този вариант е правно обоснован от страна на Виваком имайки предвид, че договорите за двете услуги Fiber Net и Vivacom Net са два различни сами по себе си договори, освен различието в цената.
На място в офис на Vivacom първо ми казаха, че мога да прекъсна договора без неустойки, след като не могат да ми предоставят услугата на новият адрес, но след консултация с управителя на офиса се оказа, че не може, били го правили веднъж, но било единичен случай?!
Във всички други случаи дължа неустойка при преждевременно прекратяване на договора, независимо от това, че доставчика няма възможност да ми предостави услугата, за която съм подписал договорът си...
От общите условия не става ясно какъв е редът в подобни случаи, но предполагам че договора се прекратява по чл. 87 от ЗЗД(за частично неизпълнение по договора по вина на предоставящия услугата?!)
Не мога да разбера частта с неустойките единствено от доставчика на услугата ли се определя или има място и в българското законодателство, защото логично погледнато(от моя гледна точка) аз не би трябвало да дължа неустойка, при условие, че доставчика не може да извърши задълженията си поради причини зависещи от него, а не от мен.
Благодаря предварително за отделеното време.
Темата е дискотирана безброй пъти в пространството, но никъде не успявам да открия категорични отговори по въпроса...
Казуса е следният - подписан едногодишен договор за интернет услуга Fiber Net на адресът X.
Премествам се на нов адрес 6 месеца по-късно и желая същата услуга да бъде прехвърлена на новият ми адрес.
Оператор ми заявява, че на новият адрес няма покритие на Fiber Net услугата, за която съм подписал едногодишен договор, но пък може да ме включат към старата ADSL връзка, като забележете - без промяна в месечната такса.
Чисто технически ADSL връзката най-малкото е 7 пъти по-бавна от оптичната услуга, която използвам в момента(и технически няма вариант да бъде по-бърза) и освен това е с по-ниска месечна такса.
Чисто юридически не съм сигурен, че дори този вариант е правно обоснован от страна на Виваком имайки предвид, че договорите за двете услуги Fiber Net и Vivacom Net са два различни сами по себе си договори, освен различието в цената.
На място в офис на Vivacom първо ми казаха, че мога да прекъсна договора без неустойки, след като не могат да ми предоставят услугата на новият адрес, но след консултация с управителя на офиса се оказа, че не може, били го правили веднъж, но било единичен случай?!
Във всички други случаи дължа неустойка при преждевременно прекратяване на договора, независимо от това, че доставчика няма възможност да ми предостави услугата, за която съм подписал договорът си...
От общите условия не става ясно какъв е редът в подобни случаи, но предполагам че договора се прекратява по чл. 87 от ЗЗД(за частично неизпълнение по договора по вина на предоставящия услугата?!)
Не мога да разбера частта с неустойките единствено от доставчика на услугата ли се определя или има място и в българското законодателство, защото логично погледнато(от моя гледна точка) аз не би трябвало да дължа неустойка, при условие, че доставчика не може да извърши задълженията си поради причини зависещи от него, а не от мен.
Благодаря предварително за отделеното време.