Страница 1 от 1

Прекратяване на договор с Виваком?

МнениеПубликувано на: 24 Апр 2015, 10:58
от quest
Здравейте!

Темата е дискотирана безброй пъти в пространството, но никъде не успявам да открия категорични отговори по въпроса...

Казуса е следният - подписан едногодишен договор за интернет услуга Fiber Net на адресът X.
Премествам се на нов адрес 6 месеца по-късно и желая същата услуга да бъде прехвърлена на новият ми адрес.
Оператор ми заявява, че на новият адрес няма покритие на Fiber Net услугата, за която съм подписал едногодишен договор, но пък може да ме включат към старата ADSL връзка, като забележете - без промяна в месечната такса.
Чисто технически ADSL връзката най-малкото е 7 пъти по-бавна от оптичната услуга, която използвам в момента(и технически няма вариант да бъде по-бърза) и освен това е с по-ниска месечна такса.
Чисто юридически не съм сигурен, че дори този вариант е правно обоснован от страна на Виваком имайки предвид, че договорите за двете услуги Fiber Net и Vivacom Net са два различни сами по себе си договори, освен различието в цената.
На място в офис на Vivacom първо ми казаха, че мога да прекъсна договора без неустойки, след като не могат да ми предоставят услугата на новият адрес, но след консултация с управителя на офиса се оказа, че не може, били го правили веднъж, но било единичен случай?!
Във всички други случаи дължа неустойка при преждевременно прекратяване на договора, независимо от това, че доставчика няма възможност да ми предостави услугата, за която съм подписал договорът си...
От общите условия не става ясно какъв е редът в подобни случаи, но предполагам че договора се прекратява по чл. 87 от ЗЗД(за частично неизпълнение по договора по вина на предоставящия услугата?!)
Не мога да разбера частта с неустойките единствено от доставчика на услугата ли се определя или има място и в българското законодателство, защото логично погледнато(от моя гледна точка) аз не би трябвало да дължа неустойка, при условие, че доставчика не може да извърши задълженията си поради причини зависещи от него, а не от мен.


Благодаря предварително за отделеното време.

Re: Прекратяване на договор с Виваком?

МнениеПубликувано на: 24 Апр 2015, 11:25
от TheOldMan
При сключването на договора сте предоставили адрес, на който да ви бъде осигурена услугата. Доставчика е направил справка дали може да достави услугата до там, и когато се е убедил че има техническата възможност е сключил договора. Не виждам как можете да търсите вина у него, след като вие променяте адреса, на който да достави услугата. Ами ако се цаните за хижар на връх Мусала 1 месец след подписване на договора - и дотам ли доставчика трябва да дръпне оптика?

Re: Прекратяване на договор с Виваком?

МнениеПубликувано на: 24 Апр 2015, 12:36
от quest
Почти бих се съгласил, с малката забележка, че договорът се сключва с физическо лице, а не с адрес.
Ако оператора иска да сключи договор с адреса на който живея, най-малкото според мен би трябвало да ми поиска документ удостоверяващ, че аз живея/притежавам жилището...
Никъде в договорът или в общите условия не пише, че услугата се предоставя само и единствено на адресът на който е инсталирана, още повече услугата преместване на адреса на ползване съществува от години.

Re: Прекратяване на договор с Виваком?

МнениеПубликувано на: 24 Апр 2015, 13:21
от TheOldMan
Нищо не пречи да поискате да ви прекарат нет в помещение, което не е ваше. Но все пак ... трябва да има някакво физическо място, където кабела да излиза от стената. Щото вие може да поискате FiberNet и докато пътувате във влака или в самолет, но това просто физически няма как да стане.

https://www.vivacom.bg/bg/files/1859-ob ... 2015-g.pdf

7.2. Преместване на адреса, на който се ползва Услугата
В случаите, когато абонатът желае да премести ползването на Услугата на нов адрес или друг
телефонен пост, това е допустимо само със съгласие на VIVACOM, като се дължи цена за
инсталиране.


Ако те не са съгласни да ви пуснат нет на новото място, нищо не можете да направите. А те няма как да са съгласни, ако нямат техническа възможност да го направят.