Страница 1 от 3

Проблем с мобилен оператор кодиран телефон

МнениеПубликувано на: 31 Яну 2013, 15:54
от milenk
Имах двугодишен договор с мобилен оператор,с който закупих на лизинг и GSM апарат. Договора изтече Юни месец миналата година. Продължавам да ползвам услугите на същия оператор. Преди два дена се обадих и говорих с техен сътрудник с молба да ми бъде отключен апарата за да мога да го ползвам и с другите оператори. Любезно ми беше казано, че ако договора е изтекъл ще ми бъде даден кода за разблокиране на апарата. В противен случай услугата била платена. След направената в момента справка се установи,че договора е изтекъл и ми поискаха IMEI номера на апарата. Казаха ми,че до 24 ч. ще се свържат с мен за да ми кажат кода за разблокиране. Да ама НЕ. На другия ден получих SMS, че ще ми кажат кода след преподписване на договора. След като коректно съм си плащал сметките за ползваните услуги и тези по лизинга имат ли право да ме пренуждават да преподписвам договора и да ме лишават от възможността да ползвам платения апарат с други оператори.

Моля за съвет как да защитя правата си ако имам такива. :(

Re: Проблем с мобилен оператор. Моля за съвет

МнениеПубликувано на: 31 Яну 2013, 17:14
от ivan_lawyer
Сигурно го има в някакви "Общи условия", но пък изглежда да е нарушение на право на потребител.

Не е излишно да минете през помирителна комисия при потребителите.

Re: Проблем с мобилен оператор. Моля за съвет

МнениеПубликувано на: 31 Яну 2013, 17:16
от TheOldMan
Нямат право. Телефона вече е платен изцяло, лично ваш си е и те са длъжни да ви "предадат цялата власт" по управлението му. Какво ще правите с него по-нататък, дали ще го ползвате да подпирате вратата или ще сложите СИМ карта на друг оператор - това тях не ги засяга ни най-малко.
Пращате си писмено искане с входящ номер за предоставяне на необходимата информация, като настоявате да ви бъде отговорено писмено. Ще е голям цирк ако някой се навие да ви предостави писмен отказ с искането за подновяване на договора...

Re: Проблем с мобилен оператор. Моля за съвет

МнениеПубликувано на: 31 Яну 2013, 17:41
от milenk
Сега разглеждам договора за лизинг. Там си пише,че апарата е кодиран ( да работи само с този оператор) и аз се съгласявам с това. До тук добре. Искал съм договор и апарата съгласил съм се.
В Общите условия раздел XI Право на придобиване на лизингованата вещ
--------
-------
т.39. Собствеността върху лизингованата вещ се счита за придобита от ЛИЗИНГОПОЛУЧАТЕЛЯ с всички произтичащи от това правни последици, след заплащане на всички дължими суми без да е необходимо подписване на допълнително споразумение за това .

Договора е изтекъл и аз съм платил всичко... Защо ме притискат да сключвам нов договор. Това си е чиста проба извиване на ръцете. Плащал съм за нещо,което сега не мога да плзвам :evil:

Re: Проблем с мобилен оператор. Моля за съвет

МнениеПубликувано на: 31 Яну 2013, 22:03
от nk7702n
milenk написа:Имах двугодишен договор с мобилен оператор,с който закупих на лизинг и GSM апарат. Договора изтече Юни месец миналата година. Продължавам да ползвам услугите на същия оператор. Преди два дена се обадих и говорих с техен сътрудник с молба да ми бъде отключен апарата за да мога да го ползвам и с другите оператори. Любезно ми беше казано, че ако договора е изтекъл ще ми бъде даден кода за разблокиране на апарата. В противен случай услугата била платена. След направената в момента справка се установи,че договора е изтекъл и ми поискаха IMEI номера на апарата. Казаха ми,че до 24 ч. ще се свържат с мен за да ми кажат кода за разблокиране. Да ама НЕ. На другия ден получих SMS, че ще ми кажат кода след преподписване на договора. След като коректно съм си плащал сметките за ползваните услуги и тези по лизинга имат ли право да ме пренуждават да преподписвам договора и да ме лишават от възможността да ползвам платения апарат с други оператори.
Моля за съвет как да защитя правата си ако имам такива. :(

1. Защо чакате и изисквате от тях да Ви дадат кода за разблокиране, заради това, че са Ви обещали да е безплатно ли? :roll: Според мен, няма никакъв проблем, да отидете в някой сервиз и да Ви го разблокират.
2. Това с обещанията, че ще Ви дадат кода в 24 - часов срок, го чувам за първи път от Вас.
3. Не, не би трябвало да се чувствате притиснат да преподписвате договора и лишен от възможността да използвате услугите на избран от Вас мобилен оператор. Можете да изберете нов мобилен оператор, когато пожелаете.

Re: Проблем с мобилен оператор. Моля за съвет

МнениеПубликувано на: 31 Яну 2013, 23:19
от milenk
nk7702n написа: 2. Това с обещанията, че ще Ви дадат кода в 24 - часов срок, го чувам за първи път от Вас.

Разговора със служителката на оператора съм го записъл, но не зная дали има възможност и как да кача тук записа. Ходих и до офиса в който съм подписъл договора. И там си направиха нужната справка и поискаха апарата. Записаха си IMEI номера и се обадиха за код за разблокиране. След кратък разговор от който подразбрах,че няма да стане ... отново ми заявиха,че трябва да преподпиша с тях договор.
Взел съм си карта от друг оператор, но за нея да си купя друг GSM ли при условие,че имам три, които не стават за новата карта.

Re: Проблем с мобилен оператор. Моля за съвет

МнениеПубликувано на: 01 Фев 2013, 09:23
от neutralen
:shock: Ама ти не четеш внимателно какво ти пишат участниците във Форума :shock:
Вече ти беше посочено решение на проблема от колежката nk7702n - отиваш в един сервиз с телефона и там ти го разкодират, след което ще можеш да го ползваш с който си искаш оператор. Стига си "плакал", ами действай. :D

Re: Проблем с мобилен оператор. Моля за съвет

МнениеПубликувано на: 01 Фев 2013, 12:21
от TheOldMan
Не е това начина. Тоест... не е правилно да оставяш монполистите да ти се качват на главата. Ако човека е искал да разкодира телефона, е можело да го направи в някой сервиз и преди да му изтече договора, ако ще веднага след като вземе апарата. не го е направил, коректно си е спазвал задълженията по договора. Сега е време оператора да изпълни своята част - да "освободи" телефона от оковите, заключващи го към него. И трябва да се дига постояноо шум за откази като тоя, защот оследващия път може и нещо друго да измислят - примерно че щом веднъж си им бил абонат, това е доживот... като хепатита :)

Re: Проблем с мобилен оператор. Моля за съвет

МнениеПубликувано на: 01 Фев 2013, 14:42
от neutralen
8) Мнооого остроумно ! :shock:

Re: Проблем с мобилен оператор. Моля за съвет

МнениеПубликувано на: 01 Фев 2013, 15:11
от ianeva
@milenk - каквото е написал старият човек, с чието мнение се съгласявам изцяло.
Писмена жалба, с входящ номер на мобилния оператор, с искане за разкодиране на апарата. Описвате ситуацията в цялост, отдолу за цвят слагате: "Надявам се, предвид коректното ми поведение и изцяло изпълнените ми задължения, апаратът да бъде разкодиран в най-кратък срок. В противен случай ще бъда принуден да сезирам:
- Комисия за защита на потребителите /ако телефонът е закупен в качеството Ви на физическо лице/;
- Комисия за защита на конкуренцията, относно нелоялни търговски практики
- Омбудсман на Република България".

Изисква време и занимаване, но сте в правото си. Натискът при мобилните оператори е повече от необходим, тъй като множество от практиките им са в противоречие на законите.
Желая успех!

Re: Проблем с мобилен оператор. Моля за съвет

МнениеПубликувано на: 01 Фев 2013, 15:31
от neutralen
:shock: Това е най-сложният начин за разкодиране на мобилен телефон, който съм чувал - делото МОЖЕ да продължи 2 - 3 години, за което Клиентът ще плати адвокатски хонорари за минимум 2 нови телефона, без да има гаранция, че решението ще бъде в негова полза. Накрая ще отиде в някой сервиз, където ще му разкодират телефона за минути. :D

Re: Проблем с мобилен оператор. Моля за съвет

МнениеПубликувано на: 01 Фев 2013, 15:40
от ianeva
neutralen написа::shock: Това е най-сложният начин за разкодиране на мобилен телефон, който съм чувал - делото МОЖЕ да продължи 2 - 3 години, за което Клиентът ще плати адвокатски хонорари за минимум 2 нови телефона, без да има гаранция, че решението ще бъде в негова полза. Накрая ще отиде в някой сервиз, където ще му разкодират телефона за минути. :D


Ако приема, че мнението Ви е насочено частично и към мен, то:
1. За дело и дума не се споменава, нито в моето, нито в изложенията на преждеписалите.
2. Потребителят не пита за начини как да си разкодира мобилния телефон /предполага се, че знае такива/, човекът пита как да си защити правата, които според него, също и според моето скромно мнение, са нарушени.
3. Защо да се занимава със сигнали и простотии, като за час, че и по-малко, и 5 пари ще му разкодират телефона, нали? - хвала на такова мислене на юристи!

Re: Проблем с мобилен оператор. Моля за съвет

МнениеПубликувано на: 01 Фев 2013, 15:55
от neutralen
:D Искате да кажете, че сте юрист. Тогава да почнем така - какви права са му нарушени. Не става ли дума в случая за правен спор, относно неизпълнение на договор. Както е известно, такива спорове се разрешават по общия ИСКОВ ред, което предполага завеждане на дела в съда, необходимост от адвокати, плащане на хонорари, обжалване и т.н., и всякакви евентуалности които са възможни в един процес. :D

Re: Проблем с мобилен оператор. Моля за съвет

МнениеПубликувано на: 01 Фев 2013, 16:06
от milenk
neutralen написа::shock: Ама ти не четеш внимателно какво ти пишат участниците във Форума :shock:
Вече ти беше посочено решение на проблема от колежката nk7702n - отиваш в един сервиз с телефона и там ти го разкодират, след което ще можеш да го ползваш с който си искаш оператор. Стига си "плакал", ами действай. :D


Да се намеся и аз. В рамките на добрия тон. Някои наистина разбраха за какво става дума. Други за съжаление не. Поставете се на моето място. Пенсионер с малко над 200лв. пенсия даващ всеки месец окло 80-90 лв. за разни хапчета. Сега се връщам от централния офис на оператора в града ни с малката надежда нещата да се оредят. Категорично ми отказаха без преподписване на договора да разкодират апарата. Попитах след като са толкова категорични ако подам жалба ще ми отговорят ли в писмена форма с причините за отказа. Отговориха,че ще изпратят жалбата в централния офис и от там ще получа отговор понеже те не можели.
После минах през един сервиз и ми казаха,че за 20лв. ще ми разкодират апарата.
...... им на тези 20лв (ИЗВИНЯВАЙТЕ), но аз се чувствам смазан и нищожен.
Те за ТОВА иде реч.

Re: Проблем с мобилен оператор. Моля за съвет

МнениеПубликувано на: 01 Фев 2013, 16:49
от alexdb
milenk написа:
neutralen написа::shock: Ама ти не четеш внимателно какво ти пишат участниците във Форума :shock:
Вече ти беше посочено решение на проблема от колежката nk7702n - отиваш в един сервиз с телефона и там ти го разкодират, след което ще можеш да го ползваш с който си искаш оператор. Стига си "плакал", ами действай. :D


Да се намеся и аз. В рамките на добрия тон. Някои наистина разбраха за какво става дума. Други за съжаление не. Поставете се на моето място. Пенсионер с малко над 200лв. пенсия даващ всеки месец окло 80-90 лв. за разни хапчета. Сега се връщам от централния офис на оператора в града ни с малката надежда нещата да се оредят. Категорично ми отказаха без преподписване на договора да разкодират апарата. Попитах след като са толкова категорични ако подам жалба ще ми отговорят ли в писмена форма с причините за отказа. Отговориха,че ще изпратят жалбата в централния офис и от там ще получа отговор понеже те не можели.
После минах през един сервиз и ми казаха,че за 20лв. ще ми разкодират апарата.
...... им на тези 20лв (ИЗВИНЯВАЙТЕ), но аз се чувствам смазан и нищожен.
Те за ТОВА иде реч.


Разбирам ви и ви съчувствам. Както предполагам и колегите. Информацията, която давате обаче е доста оскъдна. По-горе пишете, че в договора ви за лизинг изрично е посочено и вие сте изразили съгласие, че телефона, който придобивате е кодиран. Дайте малко повече инфо, защото аз такива договори не съм сключвал. Ако това е така и в договора няма клауза кога и в какъв момент оператора ще предостави код или ще "отключи" телефона не мисля, че може да му вменявате като задължение подобно нещо. Просто сте си купили "кодиран" телефон, с ясното съзнание, че той може да бъде ползван само в мрежата на този оператор.
Вярно, подобни дейтвия не са най-коректното нещо от страна на Мтел, но те в случая работят не като "оператор-монополист", а като обикновен търговец на телефони. Мисля, че от формално те са си изпипали нещата и много трудно ще можете да убедите който и да е орган, че те са некоректни.

Re: Проблем с мобилен оператор. Моля за съвет

МнениеПубликувано на: 01 Фев 2013, 17:29
от milenk
В общите условия към приемо предавателния протокол като забележка:
Там си пише,че апарата е кодиран ( да работи само с този оператор) и аз се съгласявам с това, но отдолу има две квадратчета с ДА и НЕ . Няма маркировка на никое от тях. Това не значи ли,че може и да не съм се съгласил. Има и клауза. че имат право едностранно да си променят общите условия и те стават задължителни за потребителите. Така ако вмъкнат една точка с която ме задължават да им върна апарата след изтичането на договора какво ще стане. Трябва да им го дам ли.
Така или иначе аз ползвам техните услуги, но не желая да преподписвам нов договор.

Re: Проблем с мобилен оператор кодиран телефон

МнениеПубликувано на: 01 Фев 2013, 20:43
от neutralen
:shock: Ако смяташ тук във Форума да научиш правото - няма да стане. 8)
Разкодирай си телефона и върви при друг моб.оператор. :D
За какви квадратчета говориш, нали си сложил ПОДПИС под договора.
Ако продължаваш да се правиш на компетентен, може и телефона да ти вземат - ти искаш да се бориш с Ламята, а тя не се плаши от приказки. :D

Re: Проблем с мобилен оператор кодиран телефон

МнениеПубликувано на: 01 Фев 2013, 21:00
от milenk
neutralen написа::shock: Ако смяташ тук във Форума да научиш правото - няма да стане. 8)
Разкодирай си телефона и върви при друг моб.оператор. :D
За какви квадратчета говориш, нали си сложил ПОДПИС под договора.
Ако продължаваш да се правиш на компетентен, може и телефона да ти вземат - ти искаш да се бориш с Ламята, а тя не се плаши от приказки. :D


Четох в темата за проблема с интернет доставчика. По вашите коментари след като ми е изтекъл договора за 2 г. и не съм направил изрично волеизлеяние,че се отказвам моя договор не е ли станал безсрочен ?
Ако ДА за какво преподписване става дума. Какъв договор искат. Може би пак изгоден за тях.
Относно ученето на правото отдавна ми мина времето. А ако го разбирах щях да се справя и сам а не да питам тук. А какво ли би станало ако успея да резна зелката на поне една от навъдилите се в изобилие ЛАМИ.

Re: Проблем с мобилен оператор кодиран телефон

МнениеПубликувано на: 01 Фев 2013, 21:26
от neutralen
:D Договора е станал безсрочен и може да бъде прекратен с 1 месечно предизвестие. :idea:

Re: Проблем с мобилен оператор кодиран телефон

МнениеПубликувано на: 01 Фев 2013, 21:39
от milenk
Хммм затова ли искат да ме вържат пак... Аз нямям намерение да го прекратявам, но нещо не съм доволен и от сметките които ми вадят. Затова се пазя от нов договор.