Подземни гаражи
Публикувано на: 09 Сеп 2017, 12:54
Здравейте,
Наскоро четох изискванията в "Наредба № 2 от 29 юни 2004 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии" за подземни гаражи и съм много озадачен. Разглеждайки повечето подземни гаражи на нови жилищни сгради в София останових, че те не отговарят на нормите - двупосочната рампа не е разделена с ивица 50 см например, след рампите няма радиус на завиване... Също така, според международните норми се изисква двупосочното движение в подземен гараж да е 5,5м. в широчина, а в българската норма не намерих подобно изискване (от кой член се взима). При тези в София много често тези двупосочни ленти за движение са 4 метра, без дори да е осигурен радиус на завиване от 3 метра. Има ли друга норма, където са описани тези казуси или аз изпускам нещо.Как тези всички гаражи минават през общината (ако бяха единични случаи бих предположил, но говоря за повечето в София) Също така, ако се проектира без радиуси на завиване и тесни проходи за движение тези гаражи не стават ли неизползваеми?
Наскоро четох изискванията в "Наредба № 2 от 29 юни 2004 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии" за подземни гаражи и съм много озадачен. Разглеждайки повечето подземни гаражи на нови жилищни сгради в София останових, че те не отговарят на нормите - двупосочната рампа не е разделена с ивица 50 см например, след рампите няма радиус на завиване... Също така, според международните норми се изисква двупосочното движение в подземен гараж да е 5,5м. в широчина, а в българската норма не намерих подобно изискване (от кой член се взима). При тези в София много често тези двупосочни ленти за движение са 4 метра, без дори да е осигурен радиус на завиване от 3 метра. Има ли друга норма, където са описани тези казуси или аз изпускам нещо.Как тези всички гаражи минават през общината (ако бяха единични случаи бих предположил, но говоря за повечето в София) Също така, ако се проектира без радиуси на завиване и тесни проходи за движение тези гаражи не стават ли неизползваеми?