Относно разкопаване на пътното платно пред частен имот.
Публикувано на: 17 Юли 2017, 12:29
Здравейте, от известно време си задавам един необичаен въпрос, и до момента не съм попаднал на компетентно лице което да ме просветли, та затова реших да го задам тук.
Става дума за често срещаното от всички нас разкопаване на пътното платно (и тротоара) пред частен имот, обикновено с цел прокарване/ подмяна на канализация, като в основен процент става дума за строеж на нова кооперация и включването ѝ в градската мрежа. В 99.9% от тези случаи, след приключване на работния процес изрязаният и разкопан участък се запълва с чакъл, трамбова се, и се настила отново с асфалт, като почти винаги се получава явна разлика в настилката и се наблюдава сериозна деформация на закърпения участък дори и след най-елементарните метеорологични аномалии.
Лични наблюдения ме навеждат на мисълта, че въпросният ремонт се извършва от частното лице собственик на имота, или от строителната фирма отговорна за строежа изискващ разкопаването, като липсва всякакъв качествен контрол от държавен орган (ВиК), който да следи за правилното въвеждане на платното отново в експлоатация.
Моля вещите лица тук да пояснят кой трябва да поеме отговорност за извършването на такива дейности и за некачественото изпълнение на подобен ремонт, както и кого да сезирам с цел подвеждане под отговорност на изпълнителя. Също така полезна би била и информация относно правилното изпълнение на такъв ремонт, както би следвало да е описан в закона отговарящ за градската инфраструктура и благоустройство.
В кварталът в който живея в гр. Варна, на всяка локална улица има поне по 5 такива кръпки пресичащи цялото платно, повечето от които са хлътнали и освен че събират вода при валежи, представляват и реален риск от повреда на МПС-тата преминаващи от там. Сега освен от редовните кръпки на палатното, си разбиваме колите и от своеобразни легнали полицаи. Бих желал да направя нещо по въпроса с безнаказаните селяндурски своеволия.
Благодаря.
Става дума за често срещаното от всички нас разкопаване на пътното платно (и тротоара) пред частен имот, обикновено с цел прокарване/ подмяна на канализация, като в основен процент става дума за строеж на нова кооперация и включването ѝ в градската мрежа. В 99.9% от тези случаи, след приключване на работния процес изрязаният и разкопан участък се запълва с чакъл, трамбова се, и се настила отново с асфалт, като почти винаги се получава явна разлика в настилката и се наблюдава сериозна деформация на закърпения участък дори и след най-елементарните метеорологични аномалии.
Лични наблюдения ме навеждат на мисълта, че въпросният ремонт се извършва от частното лице собственик на имота, или от строителната фирма отговорна за строежа изискващ разкопаването, като липсва всякакъв качествен контрол от държавен орган (ВиК), който да следи за правилното въвеждане на платното отново в експлоатация.
Моля вещите лица тук да пояснят кой трябва да поеме отговорност за извършването на такива дейности и за некачественото изпълнение на подобен ремонт, както и кого да сезирам с цел подвеждане под отговорност на изпълнителя. Също така полезна би била и информация относно правилното изпълнение на такъв ремонт, както би следвало да е описан в закона отговарящ за градската инфраструктура и благоустройство.
В кварталът в който живея в гр. Варна, на всяка локална улица има поне по 5 такива кръпки пресичащи цялото платно, повечето от които са хлътнали и освен че събират вода при валежи, представляват и реален риск от повреда на МПС-тата преминаващи от там. Сега освен от редовните кръпки на палатното, си разбиваме колите и от своеобразни легнали полицаи. Бих желал да направя нещо по въпроса с безнаказаните селяндурски своеволия.
Благодаря.