Дружество на фотографи...Въпроси.
Публикувано на: 09 Юни 2013, 17:10
Здравейте,
Ние сме трима фотограф-любители, които обмисляме да регистрираме фирма и да наемем помещение за студио.
Първият ми въпрос е - какво дружество е най-подходящо за целта? ЕООД ли? Трябва ли да се регистрираме по ДДС задължително или може касови бележки без ДДС да се издават?
Вторият ми въпрос.. Как е правилно да участваме - тримата равнопоставено с капитал, или в някакво процентно съотношение? Понеже единият ще работи в делнични дни, а другите предимно в уикендите и за репортажни събития извън студиото...Въпросът ми явно не е точно за тук, но има ли законови предписания как се разпределят участие, разходи и печалби според натовареността на участващите в дружеството?
Има ли някаква готова схема, рецепта и т.н., която да приложим към нашия случай?...
Да речем, влизаме с равен капитал и дори делим наема на 3. Но все някой ще е работил повече от другите двама - може всеки месец да е различно - как справедливо да се делят разходи и печалба между тримата?
Работата е там, че няма просто да имаме работно време от 9 до 18, работата е творческа и дори интелектуална - за идеи и т.н. Не може просто да се сравняват часове труд или брой фотосесии...А вероятността някой да укрие, че е снимал от името на студиото съществува винаги...Как според вас се решава този въпрос в такива творчески колективи?...
Благодаря на всички отговорили. Ако втората част от въпроса ми не е за тук, моля насочете ме към кой под-форум да я отнеса.
Ние сме трима фотограф-любители, които обмисляме да регистрираме фирма и да наемем помещение за студио.
Първият ми въпрос е - какво дружество е най-подходящо за целта? ЕООД ли? Трябва ли да се регистрираме по ДДС задължително или може касови бележки без ДДС да се издават?
Вторият ми въпрос.. Как е правилно да участваме - тримата равнопоставено с капитал, или в някакво процентно съотношение? Понеже единият ще работи в делнични дни, а другите предимно в уикендите и за репортажни събития извън студиото...Въпросът ми явно не е точно за тук, но има ли законови предписания как се разпределят участие, разходи и печалби според натовареността на участващите в дружеството?
Има ли някаква готова схема, рецепта и т.н., която да приложим към нашия случай?...
Да речем, влизаме с равен капитал и дори делим наема на 3. Но все някой ще е работил повече от другите двама - може всеки месец да е различно - как справедливо да се делят разходи и печалба между тримата?
Работата е там, че няма просто да имаме работно време от 9 до 18, работата е творческа и дори интелектуална - за идеи и т.н. Не може просто да се сравняват часове труд или брой фотосесии...А вероятността някой да укрие, че е снимал от името на студиото съществува винаги...Как според вас се решава този въпрос в такива творчески колективи?...
Благодаря на всички отговорили. Ако втората част от въпроса ми не е за тук, моля насочете ме към кой под-форум да я отнеса.