"Софийска вода" АД и водомер
Публикувано на: 29 Май 2012, 23:32
Имаме проблем със "Софийска вода" АД относно фактурирани количества вода по некоректните показанията на на общ водомер. Всъщност търся човек, който би се заел със случая. Цитирам мой приятел юрист - "... Не си губи времето, по един или друг начин ще ги платиш ...". Аз съм убеден че той е напълно прав, но въпроса не е в парите. Искам да се постигне справедливо решение и практиката да може да бъде прилагана при други подобни случаи, ако това въобще е осъществимо. Ако всеки махне с ръка, фирмите монополисти ще съществуват в среда в която могат да си позволяват всичко. Моля за съвет !
Съвсем накратко случаят е следния:
При строежа на блока 2005 година е монтиран общ водомер, който не е оразмерен за дебита вода необходим за сградата. Първоначално блока не е беше напълно населен и водомера е отчитал нормално. Когато обаче всички апартаменти стават обитаеми, водомера започва да отчита стойности, които не отговарят на действително изразходваните количества вода. Това се случва обикновено лятото след края на работния ден. При образуването на сметките обаче, не се взимат предвид показанията на този водомер, а се използват показанията на индивидуалните водомери. Така от 2006 година до Май 2010 няма "общо потребление" в сметките ни и никой не се оплаква. Тогава "Софийска вода" решава да започне да фактурира и разликите между общия и индивидуалните и проблема става видим и за нас а именно 65%. Уведомени бяхме надлежно с писмо че разликата е по-голяма от 20% и бяхме посъветвани да се състави комисия, която да установи къде се отклонява водата или къде се манипулират водомерите. Събрахме се, прегледахме всички водомери в блока и преценихме, че количествата от 800 м3 за 1 месец допълнително към нормалната консумация от 400 м3 за блока са нереални дори за кражба на вода и докато гоним вещици ще пристигне следващата сметка. Затова решихме да подадем молба за смяна на водомера, вместо да търсим крадеца между нас. Отговора беше уклончив, но водомера беше сменен с по-голям. Разликата веднага спадна от 65% на 17% и остана средно такава досега, което явно е нормалната стойност. Остават спорни количествата общи нужди начислени със стария водомер, който не беше подлаган на проверка от 2002г. За това се изписаха десетки писма , беше направена метрологична проверка на въпросния водомер от „Софийска вода“ и ни беше отказана метрологична експертиза на същия. Типично за нашето общество хората се примириха и ги платиха с изключение на мен. Очаквам "Софийска вода" да започне някакво производство за тези задължения, което обаче не знам защо не се случва. Омръзна ми да ми губят времето с обаждания по телефона с безсмисления въпрос "кога ще платя" и да се чудя как да плащам текущите сметки. Има ли реален шанс за справедливост и някой мисли ли че може да го постигне ?
Съвсем накратко случаят е следния:
При строежа на блока 2005 година е монтиран общ водомер, който не е оразмерен за дебита вода необходим за сградата. Първоначално блока не е беше напълно населен и водомера е отчитал нормално. Когато обаче всички апартаменти стават обитаеми, водомера започва да отчита стойности, които не отговарят на действително изразходваните количества вода. Това се случва обикновено лятото след края на работния ден. При образуването на сметките обаче, не се взимат предвид показанията на този водомер, а се използват показанията на индивидуалните водомери. Така от 2006 година до Май 2010 няма "общо потребление" в сметките ни и никой не се оплаква. Тогава "Софийска вода" решава да започне да фактурира и разликите между общия и индивидуалните и проблема става видим и за нас а именно 65%. Уведомени бяхме надлежно с писмо че разликата е по-голяма от 20% и бяхме посъветвани да се състави комисия, която да установи къде се отклонява водата или къде се манипулират водомерите. Събрахме се, прегледахме всички водомери в блока и преценихме, че количествата от 800 м3 за 1 месец допълнително към нормалната консумация от 400 м3 за блока са нереални дори за кражба на вода и докато гоним вещици ще пристигне следващата сметка. Затова решихме да подадем молба за смяна на водомера, вместо да търсим крадеца между нас. Отговора беше уклончив, но водомера беше сменен с по-голям. Разликата веднага спадна от 65% на 17% и остана средно такава досега, което явно е нормалната стойност. Остават спорни количествата общи нужди начислени със стария водомер, който не беше подлаган на проверка от 2002г. За това се изписаха десетки писма , беше направена метрологична проверка на въпросния водомер от „Софийска вода“ и ни беше отказана метрологична експертиза на същия. Типично за нашето общество хората се примириха и ги платиха с изключение на мен. Очаквам "Софийска вода" да започне някакво производство за тези задължения, което обаче не знам защо не се случва. Омръзна ми да ми губят времето с обаждания по телефона с безсмисления въпрос "кога ще платя" и да се чудя как да плащам текущите сметки. Има ли реален шанс за справедливост и някой мисли ли че може да го постигне ?