МТЕЛ – предизвестие
Публикувано на: 14 Окт 2011, 15:43
Здравейте!
Искам да споделя с аудиторията тук как мтел се опитва по всевъзможни, незаконни според мен начини, да предотврати или забави прекратяването на договор сключен с тях. Ето за какво става въпрос.
Имах 10 номера в мтел, като реших 7 от тях да прехвърля при друг оператор, а 3 да закрия. Месец преди да изтече двугодишния договор на един от телефоните, отидох и подадох предизвестие за прекратяване на договора. Голямо беше очудването ми когато два месеца след изтичането на договора, въпросния телефон не беше спрян и продължаваха да ми начисляват месечната му такса. Когато отидох да подавам предизвестие за следващия телефон, чийто договор изтичаше след месец, поисках копие от предизвестието (първия път не бях направил това), където прочетох, че ако не отидеш отново в деня на изтичане на договора да потвърдиш спирането на телефона, мтел продължава да начислява месечната му такса, която е дължима на основание на тази клауза включена в предизвестието за прекратяване на договора. В последствие, когато отидох в деня на изтичане на договора на втория телефон, за да потвърдя спирането му, от служителя разбрах, че пак не мога да го спра, защото има излязла фактура с изтекъл падеж и при това положение системата не му дава възможност да го спре до заплащането на тази фактура.
Как мислите, законно ли е всичко това и тази клауза в предизвестието не е ли нищожна, т.е. да не води до никакви правни последици, ако мтел реши да се позове на нея при неплащане на сумите начислени след изтичане на договора?
Искам да споделя с аудиторията тук как мтел се опитва по всевъзможни, незаконни според мен начини, да предотврати или забави прекратяването на договор сключен с тях. Ето за какво става въпрос.
Имах 10 номера в мтел, като реших 7 от тях да прехвърля при друг оператор, а 3 да закрия. Месец преди да изтече двугодишния договор на един от телефоните, отидох и подадох предизвестие за прекратяване на договора. Голямо беше очудването ми когато два месеца след изтичането на договора, въпросния телефон не беше спрян и продължаваха да ми начисляват месечната му такса. Когато отидох да подавам предизвестие за следващия телефон, чийто договор изтичаше след месец, поисках копие от предизвестието (първия път не бях направил това), където прочетох, че ако не отидеш отново в деня на изтичане на договора да потвърдиш спирането на телефона, мтел продължава да начислява месечната му такса, която е дължима на основание на тази клауза включена в предизвестието за прекратяване на договора. В последствие, когато отидох в деня на изтичане на договора на втория телефон, за да потвърдя спирането му, от служителя разбрах, че пак не мога да го спра, защото има излязла фактура с изтекъл падеж и при това положение системата не му дава възможност да го спре до заплащането на тази фактура.
Как мислите, законно ли е всичко това и тази клауза в предизвестието не е ли нищожна, т.е. да не води до никакви правни последици, ако мтел реши да се позове на нея при неплащане на сумите начислени след изтичане на договора?