Здравейте, бихте ли ме посъветвали как да постъпя в следния случай:
Закупих уред от една от веригите преди една година /2010 г/ Стойността му е 50 лв. Гаранцията му е 24 месеца. Пазя си касовата бележка, както и гаранцията. В същата обаче е отбелязан сервиз в случай на повреда. Занесох си уреда до този сервиз, но от там не пожелаха да го оправят. Не ми дадоха и никакъв документ за отказа. Отидох до самия магазин - от там естествено ме пратиха да си ходя до сервиза.Не знам как да постъпя и разчитам на съвет от Вас. Повредата му е че - изгорял. Не е от токов уред или някаква неизправност в ел.мрежата.
Благодаря
- Дата и час: 30 Ное 2024, 09:18 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Дефектна стока
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
5 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Дефектна стока
Вижте какъв е смисълът на търговската гаранция от тази разпоредба :
117. (1) Търговска гаранция е всяко задължение, поето от продавача или производителя към потребителя, да възстанови цената, заплатена за потребителската стока, да замени или поправи стоката или да положи други грижи за нея, без това да е свързано с разходи за потребителя, когато потребителската стока не отговаря на условията, обявени в заявлението за предоставяне на търговска гаранция или в рекламата, свързана с него.
(2) Търговската гаранция обвързва този, който я предоставя, съобразно условията, посочени в заявлението за предоставяне на търговска гаранция и в рекламата за нея.
Оттук следва да подадете жалба при неизпълнение на задълженията от търговеца до КЗП, а ако не получите удовлетворителен резултат и имате интерес - и по съдебен ред.
117. (1) Търговска гаранция е всяко задължение, поето от продавача или производителя към потребителя, да възстанови цената, заплатена за потребителската стока, да замени или поправи стоката или да положи други грижи за нея, без това да е свързано с разходи за потребителя, когато потребителската стока не отговаря на условията, обявени в заявлението за предоставяне на търговска гаранция или в рекламата, свързана с него.
(2) Търговската гаранция обвързва този, който я предоставя, съобразно условията, посочени в заявлението за предоставяне на търговска гаранция и в рекламата за нея.
Оттук следва да подадете жалба при неизпълнение на задълженията от търговеца до КЗП, а ако не получите удовлетворителен резултат и имате интерес - и по съдебен ред.
- nk7702n
- Старши потребител
- Мнения: 6457
- Регистриран на: 01 Юли 2010, 11:02
Re: Дефектна стока
Благодаря Ви за насоките които ми давате. Ясно е, че тези текстове уреждат правилата по които проблемът би бил решен, но от тези вериги наистина се мислят за всесилни. На мен ми бе заявено, директно в прав текст - "ходете където си искате /КЗП/, на нас никой не може да ни направи нищо.
Що за поведение е това?
Спорен ден желая на всеки
Що за поведение е това?
Спорен ден желая на всеки
- ani833
- Младши потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 01 Фев 2011, 10:35
Re: Дефектна стока
Здравейте, отново да попитам - длъжна ли съм аз да ходя до сервиза посочен в гаранционната карта / който се намира в една промишлена зона на край града/ или търговецът е длъжен да се оправи със стоката /да си я носи в сервиза, ако я върна в магазина/ ?
чета ЗЗП , ал. 2 и си мисля , че търговецът трябва да се занимава със сервиза, а не аз, но.......дали правилно разбирам?
"Чл. 105.
(1) Продавачът е длъжен да предаде на потребителя стока, която съответства на договора за продажба.
(2) Продавачът отговаря за всяка липса на съответствие на потребителската стока с договора за продажба, която съществува при доставянето на стоката и се прояви до две години след доставянето й, дори и да не е знаел за несъответствието."
чета ЗЗП , ал. 2 и си мисля , че търговецът трябва да се занимава със сервиза, а не аз, но.......дали правилно разбирам?
"Чл. 105.
(1) Продавачът е длъжен да предаде на потребителя стока, която съответства на договора за продажба.
(2) Продавачът отговаря за всяка липса на съответствие на потребителската стока с договора за продажба, която съществува при доставянето на стоката и се прояви до две години след доставянето й, дори и да не е знаел за несъответствието."
- ani833
- Младши потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 01 Фев 2011, 10:35
Re: Дефектна стока
Здравейте!
Ако стоката е закупена от физическо лице, а не от фирма, отидете отново в магазина и предявете рекламацията, като поискате да я отразят в книгата за рекламации. В 30 дневен срок би трябвало да има резултат. Учудвам се, че са реагирали така. Напоследък, доколкото знам, няма проблеми с връщането на дефектни стоки.
Ако стоката е закупена от физическо лице, а не от фирма, отидете отново в магазина и предявете рекламацията, като поискате да я отразят в книгата за рекламации. В 30 дневен срок би трябвало да има резултат. Учудвам се, че са реагирали така. Напоследък, доколкото знам, няма проблеми с връщането на дефектни стоки.
- mati_lda
- Нов потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 25 Май 2011, 07:40
5 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта