начало

Цвета Желязкова е новият председател на окръжния съд във Варна Цвета Желязкова е новият председател на окръжния съд във Варна

Става дума за гаранциите на климатиците ...

Казуси по търговско право. Търговска регистрация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Става дума за гаранциите на климатиците ...

Мнениеот dakota » 06 Яну 2011, 12:12

Здравейте и честита нова година! Не съм юрист, търся помощ и минавам направо към въпроса си. Използвах търсачката, но не успях да открия отговор. Става дума за гаранциите на климатиците. Закупих такъв, който е с 1 година, и за да бъде удължена на 2, трябва да се заплати профилактика /повечето са така, мисля/. Доколкото успях да разбера от ЗЗП, след влизането ни в Европа, всички подобни ел. уреди са по презумпция с двегодишна гаранция, изключая търговската. Защо, тогава, се налага тази такса към сервизите на първата година и редно ли е да я плащам, щом законово имам право в двегодишен срок да предявявам рекламации към търговеца? Как е уредена и обратната страна? Тоест, на какво законово основание сервизите искат тези пари и в правото ли са си?
Благодаря предварително.
ПП: Извинявам се, ако звуча лаишки. Ако модовете сметнат, че темата не е в правилния раздел, моля да бъде преместена. :oops:
dakota
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 06 Яну 2011, 11:37

Re: Гаранция или.... "Франция"

Мнениеот atanaspetrovmeister » 06 Яну 2011, 12:33

Ето едно мнение, което според мен дава отговор на много неясноти...
Аватар
atanaspetrovmeister
Потребител
 
Мнения: 197
Регистриран на: 23 Апр 2007, 16:50
Местоположение: Пловдив

Re: Става дума за гаранциите на климатиците ...

Мнениеот dakota » 06 Яну 2011, 13:59

Благодаря Ви,atanaspetrovmeister, малко или много схванах. Но... тогава за къв ... ни е тоя закон? :shock: Излиза, че минат ли 6 месеца, при евентуална повреда трябва аз да доказвам неща, за които ще се наложи вероятно да плащам за ескпертизи, едва ли не. То е ясно, че търговецът ще драпа да изкара рекламацията неоснователна. Ще ме прощавате, че пиша някак в бъдеще време, но имам проблем с този климатик и ми се иска да проверя всички неща, свързани с него, преди да предприема някакви действия. Ето например, нямам и инструкция за употреба на български, която знам, че е задължителна.
Не разбрах само за иска... Жалба до КЗП не би ли свършила работа или се пише до съда?
dakota
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 06 Яну 2011, 11:37


Назад към Търговско право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 53 госта


cron