Топлофикация и топлинно счетоводство
![Мнение Мнение](./styles/IDLaunch_Blue/imageset/icon_post_target.gif)
Публикувано на:
08 Окт 2007, 16:56
от leela
Току-що разбрах, че фирмата, която прави топлинното счетоводство на блока ни, не е лицензирана тази година.
От Топлофикация ни казаха, че трябва да си изберем друга фирма и да си купим нови топломери. Казаха, че е задължително да имаме топломери, и само някои блокове по изключение нямат и разходите се отчитат от самата Топлофикация.
От Комисията на потребителите пък ни казаха да подадем жалба, а също така , че не е задължително да си слагаме топломери?!
Какво да правим, моля, помогнете със съвет.
![Мнение Мнение](./styles/IDLaunch_Blue/imageset/icon_post_target.gif)
Публикувано на:
09 Окт 2007, 08:34
от tankovbg
За Електрон комерс ли се касае ? Да не си от Варна ?
Тъй каго в момента водя дело срещу тази топлинна мафия съм добре осведомен за нещата. Как така ще ви задължават да купувате нови уреди ?
![Мнение Мнение](./styles/IDLaunch_Blue/imageset/icon_post_target.gif)
Публикувано на:
09 Окт 2007, 11:01
от raia_g
Ние имаме същия проблем точно с "Електрон комерс".
![Мнение Мнение](./styles/IDLaunch_Blue/imageset/icon_post_target.gif)
Публикувано на:
09 Окт 2007, 11:35
от tankovbg
Така, тази "Електрон комерс" не е регистрирана в публичния регистър на МИЕ понеже доколкото съм осведомен не е прадставила необходимите документи относно точно тези уреди съгласно закона за енергетиката, вероятно по ал. 2 т.2.
Чл. 139а. (Нов - ДВ, бр. 74 от 2006 г.) (1) Лицата, извършващи услугата дялово разпределение, се регистрират в публичен регистър в Министерството на икономиката и енергетиката.
(2) В регистъра по ал. 1 се вписва лице, което отговаря на следните изисквания:
1. предостави документ за търговска регистрация и удостоверение за актуално състояние;
2. производител е на индивидуални разпределители на топлинна енергия или е надлежно упълномощен негов представител, което се удостоверява с декларация от лицето производител, а за представителите на производителя - с нотариално заверено пълномощно или друг документ, с който производителят упълномощава лицето да извършва тази дейност;
3. предлага и/или използва индивидуални разпределители и/или индивидуални топломери на топлинна енергия, отговарящи на действащите в страната стандарти;
4. осигурява гаранционно и извънгаранционно обслужване на предлаганите и монтираните уреди за дялово разпределение;
5. разполага с технически средства и лицензиран софтуер за извършване на дейността;
6. разполага с квалифициран персонал и упълномощен представител в съответното населено място;
7. прилага методика за дялово разпределение на топлинната енергия, съответстваща на правилата за разпределение съгласно наредбата по чл. 125, ал. 3;
8. не е в процедура по ликвидация;
9. не е обявен в несъстоятелност и не е в производство за обявяване в несъстоятелност;
10. предостави удостоверение, че е администратор на лични данни по Закона за защита на личните данни ;
11. не е лишен от правото да упражнява търговска дейност;
12. няма парични задължения към държавата, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, или задължения към осигурителни фондове, освен ако компетентният орган е допуснал разсрочване или отсрочване на задължението.
(3) За извършване на регистрацията лицето подава заявление до министъра на икономиката и енергетиката, към което прилага документи, удостоверяващи обстоятелствата по ал. 2. Когато дяловото разпределение ще се извършва от чуждестранно физическо или юридическо лице, заявлението се подава на български език, а документите, приложени към заявлението, които са на чужд език, се представят и в превод.
(4) За обстоятелствата по ал. 2, т. 4 - 6 лицето прилага към заявлението декларация, в която посочва и броя на използвания персонал, както и неговата квалификация.
(5) Обстоятелствата по ал. 2, т. 3 и т. 8 - 12 се удостоверяват с документи от съответните компетентни административни или съдебни органи.
(6) Заявлението се разглежда от комисия, назначена със заповед на министъра на икономиката и енергетиката, която в едномесечен срок от датата на подаването му изготвя мотивирано предложение до министъра.
(7) Комисията по ал. 6 има право в хода на разглеждане на заявлението да проверява заявените от лицето данни, да иска разяснения относно обстоятелствата и документите по ал. 2, както и да изисква писмено представяне в определен срок на допълнителни доказателства за обстоятелствата, посочени в заявлението.
(8) Министърът на икономиката и енергетиката се произнася по заявлението въз основа на предложението на комисията в 7-дневен срок от изготвянето му. Заявителят се уведомява по реда на Гражданския процесуален кодекс .
(9) Органът по ал. 8 се произнася с мотивиран отказ по заявлението, когато лицето не отговаря на изискванията на ал. 2 и/или не е представило някои от документите по ал. 4 или 5. Отказът се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс .
(10) Вписването в регистъра се извършва в тридневен срок от произнасянето на органа по ал. 8, за което на заявителя се издава удостоверение. Регистрацията се смята за извършена от датата на връчване на удостоверението.
(11) Лице, вписано в регистъра по ал. 1, се отписва с акт на органа по ал. 8:
1. при подаване от лицето на заявление за отписване;
2. при прекратяване на дейността или при смърт на физическото лице - едноличен търговец, или при поставянето му под пълно запрещение, както и при прекратяване - за юридическо лице;
3. когато в резултат на промяна на обстоятелствата не отговаря на изискванията по ал. 2;
4. когато с влезли в сила два или повече акта на компетентни държавни органи е установено, че търговецът системно е нарушавал разпоредбите на закона.
(12) Лицата, вписани в регистъра по ал. 1, са длъжни да уведомяват министъра на икономиката и енергетиката за всички промени в обстоятелствата по ал. 2 в 7-дневен срок от настъпването им.
(13) За разглеждането на заявлението и за вписването в регистъра се заплаща такса, определена с тарифа на Министерския съвет по предложение на министъра на икономиката и енергетиката.
(14) Правилата за водене и съхранение на данните в регистъра се определят с инструкция на министъра на икономиката и енергетиката.
Това означава, че е било твърде възможно уредите които са ни монтирани да не са отговаряли на нормативните изисквания и да са внесени на килограм навремето. Знам имаше много оплаквания за неточното им отчитане.
Спомням си тогава дадох около 360 лв. и след това като започнаха едни огромни сметки два-три пъти по големи от предходните години. Спрях да плащам за сезон 2005/2006 и все още имам висящо дело срещу топлофикация
Сега няма да дам и стотинка, ако някой си реши да купувам нови.
Просто ЧАО на Топлофикация.
Не се подавайте на тази провокация, имате си уреди държавата да си оправи забърканите бакии с тези уреди, да си е въвела единни стандарти навремето като ги е разрешила (ако въобще са минали през контрол), така че фирмите да са взаимозаменяеми.
Най много да не ни пуснат парното, така че да се отървем от този топлинен държавен тормоз.
![Мнение Мнение](./styles/IDLaunch_Blue/imageset/icon_post_target.gif)
Публикувано на:
09 Окт 2007, 13:25
от raia_g
Това въобще не ме притеснява, аз също повече пари за уреди няма да дам предполагам и по-голямата част от съседите, така че и аз се надявам да се отървем от топлофикация, която дори не може да стопли.