- Дата и час: 11 Дек 2024, 13:50 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
конкурс за административни съдии
|
|
В последното определение ми направи впечатление,че съда използва като аргумент, обстоятелството,че ОбС е действал в условията на оперативна самостоятелност. Това не може да се отрече,но в административно-правната доктрина е заложено становището, че и актовете приети в условията на оперативна самостоятелност подлежат на контрол.Това е застъпено е в новия АПК - чл.169.
Основното противоречие, между двете тези е дали решението за разпореждане е административен акт. . Ако е - ще подлежи на контрол.
Ти кое от двете подкрепяш?
Основното противоречие, между двете тези е дали решението за разпореждане е административен акт. . Ако е - ще подлежи на контрол.
Ти кое от двете подкрепяш?
- rossa3
- Потребител
- Мнения: 149
- Регистриран на: 01 Сеп 2006, 12:13
Относно това, дали актовете на ОбС, респ. актовете на Обл.управител/ръководител на ведомство за разпореждане с имоти - общинска/държавна собственост представляват АА, застъпвам становището, че същите са адм.актове, а не гражданскоправни волеизявления - и то както решението на ОбС, с което се решава имота Х - общ.собственост да се продаде, така и заповедта на кмета, с която се определя купувача на имота след проведен търг или конкурс.
Не така стоят нещата с актове на ОбС, с които същия упражнява правата си на едноличен собственик в капитала на дружества с общинско имущество, както и решения за създаване, преобразуване и закриване на търговски дружества с общ. участие, както и определяне на лицата, които представляват общината в управителните органи на дружествата. По този въпрос не се натъкнах на противоречива практика и ВАС трайно застъпва становището, че тези актове не са административни и не подлежат на съд.контрол по ЗАП.
Не така стоят нещата с актове на ОбС, с които същия упражнява правата си на едноличен собственик в капитала на дружества с общинско имущество, както и решения за създаване, преобразуване и закриване на търговски дружества с общ. участие, както и определяне на лицата, които представляват общината в управителните органи на дружествата. По този въпрос не се натъкнах на противоречива практика и ВАС трайно застъпва становището, че тези актове не са административни и не подлежат на съд.контрол по ЗАП.
Последна промяна kemas на 25 Сеп 2006, 11:01, променена общо 1 път
- kemas
- Потребител
- Мнения: 138
- Регистриран на: 24 Авг 2006, 14:57
Според мен не трябва да се изхожда от такъв момент-дали административния орган е в ролята на гражданскоправен субект-т.е.се разпорежда с общинско имущество.Следва да се тръгва от това дали издадения акт-решение,заповед отговарят на изискванията за издаването му-например дали решението на ОбС е взето при наличие на изискуемия кворум за вземане на решение,дали е спазена процедурата за вземане на решение и т.н. Ако има нарушения,довели до вземане на незоконосъобразно решение в този смисъл ,то подлежи на обжалване.Решението само в частта затова,че органът е решил да го включи в капитала на общинско дружество и то на конкретно такова е въпрос на оперативна самостоятелност и евентуално ако са налице някакви факти,които да сочет че еоргана не е взел най-правилното измежду няколкото варианта решения и то би следвало да подлежи на контрол,но по новия НПК.Според мен идеята на АПК е да не се позволява не само противоречащо на законите управление,а и да не се допуска своеволие и самозабравяне на администрацията дори при оперативна самостоятелност.
А сега отивам да гледам дела.Приятно четене.
А сега отивам да гледам дела.Приятно четене.
- kasidi
- Потребител
- Мнения: 327
- Регистриран на: 24 Яну 2006, 19:00
Принципно съм съгласна с тезата на Касиди, че дори и актовете на ОБС, с които същия се произнася като едноличен собственик на капитала в търг.д-во следва да подлежат на контрол по законосъобразност, така и по целесъобразност/въпреки, че този контрол може да се осъществи само от кмета като върне едно нецелесъобразно решение на ОбС за повторно разглеждане/. Но ВАС май застъпва обратната теза.
Кажете според Вас, как ще се изчисляват сроковете за съдебно оспорване на АА по ЗАП, след като чл.37 препраща към чл.22 и чл.29 от ЗАП, които вече не са действащи. И по специално в този смисъл кои срокове за оспорване по адм.ред ще се прилагат - по ЗАП или по АПК, тъй като тези срокове се различават. Моето мнение е, че са приложими сроковете за адм.оспорване по АПК и те следва да са определящи при изчисляване на срока за оспрване по съдебен ред.
Кажете според Вас, как ще се изчисляват сроковете за съдебно оспорване на АА по ЗАП, след като чл.37 препраща към чл.22 и чл.29 от ЗАП, които вече не са действащи. И по специално в този смисъл кои срокове за оспорване по адм.ред ще се прилагат - по ЗАП или по АПК, тъй като тези срокове се различават. Моето мнение е, че са приложими сроковете за адм.оспорване по АПК и те следва да са определящи при изчисляване на срока за оспрване по съдебен ред.
- kemas
- Потребител
- Мнения: 138
- Регистриран на: 24 Авг 2006, 14:57
kemas написа:Кажете според Вас, как ще се изчисляват сроковете за съдебно оспорване на АА по ЗАП, след като чл.37 препраща към чл.22 и чл.29 от ЗАП, които вече не са действащи. И по специално в този смисъл кои срокове за оспорване по адм.ред ще се прилагат - по ЗАП или по АПК, тъй като тези срокове се различават. Моето мнение е, че са приложими сроковете за адм.оспорване по АПК и те следва да са определящи при изчисляване на срока за оспрване по съдебен ред.
Кемас, благодаря, ама много благодаря, че се сети да попиташ, защото в противен случай едва ли щях да се замисля по въпроса!!! Смятам, че си напълно права за изчисляването на срока. § 7 АПК гласи: "За сроковете, които са започнали да текат преди влизане в сила на кодекса се прилагат досегашните разпоредби." Следователно - за сроковете които са започнали да текат след неговото влизане в сила текат сроковете определени от АПК. А тъй като дори заварените административни производства по издаване и обжалване на ИАА след 12.07.06г. се извършват по реда на АПК би следвало да приемем, че чл.37 ЗАП препраща към действащите и аналогични по съдържание разпоредби на процесуалния закон.
Дали е така, обаче, когато сроковете по чл.22 и 29 от ЗАП са започнали да текат дни преди влизане на кодекса в сила и към 12.07.06г. все още не са изтекли?
Как мислите колеги, дали съм права? Чакам бъз отговор, защото време не остана!!!
- pipelota
- Потребител
- Мнения: 102
- Регистриран на: 02 Сеп 2006, 22:39
Колеги, за да отговорим на този въпрос , трябва да сравним един по един сроковете за обж. по съдебен ред по ЗАП и АПК. Хайде де открием разликите. После ще дойде и отговорът.
- a_ni
- Потребител
- Мнения: 155
- Регистриран на: 20 Авг 2006, 14:35
Тъй като АА ще подлежат на адм. оспорване съгласно реда по АПК, т.е 14-дни, респ.1месец от съобщаването им на заинтересованите лица, то би следвало при съдебното обжалване /след влизане в сила на приложимите към момента разпоредбите на АПК/ да се съобразяват сроковете предвидени по новия кодекс!??!??
- a_ni
- Потребител
- Мнения: 155
- Регистриран на: 20 Авг 2006, 14:35
А не мислите ли , че нормите в спец. закони /напр. ЗДС - чл.38/ ще ни помогнат в смисъл, че в тях изрично са предвидени срокове за оспорване на АА, т.е. зависи чий АА ще се обжалва.
- a_ni
- Потребител
- Мнения: 155
- Регистриран на: 20 Авг 2006, 14:35
Аз мисля, че §7 има предвид точно сроковете за съдебно обжалване, като казва, че сроковете, започнали да текат преди влизане на кодекса в сила изтичат съгл. стария ред.
- pipelota
- Потребител
- Мнения: 102
- Регистриран на: 02 Сеп 2006, 22:39
Колеги, каква е причината в чл.40, ал.1 от ЗАП да е предвидена само хипотезата - жалба подадена след срок, да бъде върната на подателя срещу разписка? Какво става с протеста на прокурора подаден след срока? Или трябва сочената норма да се тълкува разш. ?
Последна промяна a_ni на 26 Сеп 2006, 11:45, променена общо 1 път
- a_ni
- Потребител
- Мнения: 155
- Регистриран на: 20 Авг 2006, 14:35
Добре как ще обосновем броенето на срок - чл.37/1/ от ЗАП във връзка с § 7 от АПК и чл.98 и чл.84 от АПК. Не ми звучи добре така, кой има по-умна идея????
- a_ni
- Потребител
- Мнения: 155
- Регистриран на: 20 Авг 2006, 14:35
За kemas,
Без да се засягаш, но къде точно видя противоречие в цитираните от теб актове на ВАС. И двете поддържат становището, че посочените решения на ОбС нямат характер на ИАА. В първият случай, обаче се касае за акт издаден не само без правно основание, но и засягащ личната сфера на жалбоподателя, като предмет на съдебният спор е самото решение на ОбС.
Без да се засягаш, но къде точно видя противоречие в цитираните от теб актове на ВАС. И двете поддържат становището, че посочените решения на ОбС нямат характер на ИАА. В първият случай, обаче се касае за акт издаден не само без правно основание, но и засягащ личната сфера на жалбоподателя, като предмет на съдебният спор е самото решение на ОбС.
- hebigatsu
- Активен потребител
- Мнения: 1008
- Регистриран на: 19 Окт 2001, 19:42
За kemas:
Без да се засягаш, но къде точно видя противоречие в цитираните от теб актове на ВАС. И в двата случая ВАС е на позицията, че не се касае за ИАА.
Без да се засягаш, но къде точно видя противоречие в цитираните от теб актове на ВАС. И в двата случая ВАС е на позицията, че не се касае за ИАА.
- hebigatsu
- Активен потребител
- Мнения: 1008
- Регистриран на: 19 Окт 2001, 19:42
A_ni мисля, че § 7 важи за всички срокове, не само за сроковете за съд.оспорване. Няма как при изчисляване срока по чл.37 от ЗАП да се прилага срок по отменена разпоредба, каквато е чл.22 от ЗАП. За да изчислим крайния срок за съдебно оспорване трябва да прилагаме сроковете по чл.84 от АПК. Например ако имаме мълчалив отказ/адм.орган е трябвало да се произнесе на 25.09.2006г./, то крайния срок за съд.оспорване в случай, че пропуснем оспорването по адм.ред е до 07.11.2006г. /или 1 месец + 14 дни, считано от 26.09.2006г./
- kemas
- Потребител
- Мнения: 138
- Регистриран на: 24 Авг 2006, 14:57
Към hebigatsu : Разбира се, че има противоречие, вижте абзаците на които съм обърнала внимание в първото определение. Има и редица други подобни определения и решения на ВАС, съдържащи противоречиви становища по този въпрос.
- kemas
- Потребител
- Мнения: 138
- Регистриран на: 24 Авг 2006, 14:57
Здравейте, колеги!
Не остана вече време за учене, затова - не се притеснявайте! Имаме цял жвот занапред, за да учим.
Така или иначе, повече от шест не можем да изкараме!
Не остана вече време за учене, затова - не се притеснявайте! Имаме цял жвот занапред, за да учим.
Така или иначе, повече от шест не можем да изкараме!
- pipelota
- Потребител
- Мнения: 102
- Регистриран на: 02 Сеп 2006, 22:39
За най-напредналите в четенето:
Как ще се защити неучаствалото при сключването на споразумението пред административния орган лице?
Как ще се защити неучаствалото при сключването на споразумението пред административния орган лице?
- rossa3
- Потребител
- Мнения: 149
- Регистриран на: 01 Сеп 2006, 12:13
Аз не съм най-напреднал ... в четенето:) Но защитата се осъществява, според мен, чрез извънредните способи за отмяна на определението за прекратяване!
- oho_boho
- Потребител
- Мнения: 477
- Регистриран на: 31 Дек 2005, 01:00
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта